Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Mig og en kammerat er igang med at oprette et selskab, det skal fungere som et ApS, hvor vi så har hver vores IVS, der fungerer som holdingselskab, der kontrollerer den respektive ejerandel af ApS'.

Mit spørgsmål er således: Skal vi oprette en konto til IVS inden vi opretter selve IVS', så der er en konto at indsætte pengene på? 

Mvh

Niclas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover, er dette en fyldestgørende beskrivelse af IVS' formål, da IVS også vil geninvestere evt. overskud senere hen i f.eks aktier? "Virksomhedens formål er formueforvaltning samt hermed beslægtet virksomhed."

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I SKAL ikke oprette konti til jeres IVS inden stiftelse - men det er sagtens muligt hvis banken er med - men ellers skal I jo bare gøre det hurtigt efter - specielt når I jo så skal have advokat eller tilsvarende erklæring på at ApS kapitalen er indbetalt af jeres div IVS holdings

Tag lige disse 12 meget vigtige huskepunkter - både for jeres IVS holding og ApS (alle 12 gælder for både holding og drift og skal opfyldes af begge dele og for jer alle) http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

Jeg ved ikke om jeg er helt med på ønsket om formueforvaltning ved investering i aktier - men som udgangspunkt, hvis det er "nye" penge, er det bedre at investere aktier uden for selskab - som privat - da aktierne i selskabet lagerbeskatte - og gevinst med 22% selskabskat inden penge kan komme til jer med 27/42% udbytteskat - frem for som privat - ene og alene den 72/42% udbytte skat. Det er klart, at hvis pengene kommer fra noget helt anden drift  kan det være fint nok, men man skal næppe stifte selskab hvis formået er at handle aktier frem for privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Formålet er ikke at investere i selskabet fremfor privat, som sådan. De penge der vil blive investeret er kun de penge, som vil blive udbetalt af ApS, i form af udbytte. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo og det kan også være fint når det er overskud som jo i alle fald ville blive 22% selskabsbeskattede før udbytte - men stadigt
Du kan udbetale udbytte til dig selv mod 27% udbytteskat eller

betale op til Holding - og stadigt få selve det der var i overskud ud med 27% men al gevinst på aktierne betaler du nu 22% skat af i Holding - og når den gevinst, ud over det oprindelige skal ud til dig - så er det først de 22% og så 27/42% så det er stadigt en overvejele om ikke aktieinvesteringen lå finere i privat ved at tage udbytte til 27% og så stadigt kun 27% af senere gevinst på udbyttet

Hvis et er for at bruge pengene i drift senere, så giver det stor mening via selskabet men er det for selve gevinsten skal sættes i aktier man selv skal have glæde af Så ??’

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, det hjælper meget. 

Men ja tænkte, at det var for at beholde pengene i selskabet, så de hvis nødvendigt kunne bruges til drift eller investering i andet selskab, på senere tidspunkt. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)