Jeg er i gang med at udvikle et computerspil og har overvejet lidt hvordan jeg skal gribe det an i forhold til at tage det et skridt videre i forhold til at skabe et professionelt produkt. Jeg tvivler på det er realistisk på nuværende tidspunkt - spørgsmålet er om det kan blive det? Indtjeningspotentiale kan ikke blive andet en et endnu vildere gæt. Hvor stort et salg der kan forventes i forhold til den valgte prissætning er et mysterie. Man kan finde nogle tal på f.eks. Steamspy, men de skal af forskellige grunde tages med et gran salt - hvor stort et gran er ukendt :) Der er selvfølgelig også andre muligheder - Kickstarter, Indiegogo mv. men de vil også kræve investering i både markedsføring og eksklusive assets. Man kan ikke bare regne med at et spil går viralt - det er trods alt kun et meget lille mindretal der gør det. |
Kickstarter er nok den bedste løsning for dig, at finde en investor til at smide en million i sådan en høj risiko investering er svært.
Især hvis du ikke allerede har haft spil oppe på Steam.