Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af computerspil - hvordan bliver gør jeg det attraktivt for investor?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at udvikle et computerspil og har overvejet lidt hvordan jeg skal gribe det an i forhold til at tage det et skridt videre i forhold til at skabe et professionelt produkt.
Det jeg kommer med er primært ideer og evner indenfor udvikling - og en prototype jeg løbende videreudvikler, med brug af forholdsvis billige assets der til gengæld har den ulempe at jeg ikke har eksklusivitet - dvs. at man kan se de samme modeller i andre spil.

Jeg tvivler på det er realistisk på nuværende tidspunkt - spørgsmålet er om det kan blive det?

For at nå det resultat jeg har forestillet mig ville det kræve både at jeg arbejder fuld tid - og lidt til - på projektet, samt at der bruges penge på outsourcing af udvikling af eksklusive 2D og 3D assets, samt markedsføring. Jeg kan ikke undvære en arbejdsindtægt, og med de priser jeg har kendskab til på outsourcing vil det kræve en investering på ca. 1 mio. at komme "i mål". Heri er indregnet ca. 150.000 til markedsføring som er et rent gæt fordi jeg må indrømme ikke at have den fjerneste ide om hvor meget der skal til for at nå "critical mass"...

Indtjeningspotentiale kan ikke blive andet en et endnu vildere gæt. Hvor stort et salg der kan forventes i forhold til den valgte prissætning er et mysterie. Man kan finde nogle tal på f.eks. Steamspy, men de skal af forskellige grunde tages med et gran salt - hvor stort et gran er ukendt :)
Og igen vil forventet salg jo hænge uløseligt sammen med markedsføring.
Mine umiddelbare forsøg på at lave prognoser ser dog ganske fornuftige ud, udfra en salgspris i omegnen 15-20 $/€

Der er selvfølgelig også andre muligheder - Kickstarter, Indiegogo mv. men de vil også kræve investering i både markedsføring og eksklusive assets. Man kan ikke bare regne med at et spil går viralt - det er trods alt kun et meget lille mindretal der gør det.

Indtil videre er min strategi at fortsætte udviklingen indtil jeg har alle de basale features på plads, og samtidig kaste mig ud i "guerilla marketing" for at se hvad der giver respons.

Nogle gode ideer? :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kickstarter er nok den bedste løsning for dig, at finde en investor til at smide en million i sådan en høj risiko investering er svært.

Især hvis du ikke allerede har haft spil oppe på Steam.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 7. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Til at starte med så skal du glemme alt om markedsføring. Hva er det du skal markedsfører ? du har ikke et produkt.

Ret fokus 100% på at komme i luften, og tag markedsføring som trin 2 når trin 1 er 100% færdigt.

Hvis du blander dem sammen risikerer du at trin 2 ødelægger trin 1, og at du aldrig kommer i luften.

Invstor vil for det meste ikke investerer i en ide. De vil se noget der allerede har lidt fart. De vil se traction.

De vil også se folk der selv er klar til at investerer alt for at få denne traction, hvilket det ikke  lyder som om du er.

Til slut så er dine beregninger helt forkerte, og det er den største fejl folk laver. Du har ikke brug for 1 million.

Det du har brug for er en (eller flere) partnere og en masse timer hvor i kan knokle løs til der ligger en demo. Hvis du ikke har tid. Så find den. Hvor der er vilje er der vej, og det er den vilje investor vil se.

Pengemangel er ikke dit problem, og din første investor kommer ikke med penge, han kommer med tid og evner der hjælper med at skabe produkt og traction til kapital investor.

Alt er venligt ment som godt råd, så lad være at tage noget personligt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)