Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ApS med gæld?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg køber hans firma og ikke selve ApS, som han har gæld i! Vil jeg overtag hans ApS gæld eller hvordan selvom jeg køre navnet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil du købe et ApS uden at købe hans ApS??

Hvis du kun får lov til at bruge samme navn mod at betale for det - så skal du jo forfra med alle aftaler og alt og har vel ikke købe firmaet og så længe du ikke køber hans CVR og anparter så overtager du ikke noget. Jeg tror ikke jeg forstår din plan. Er det kun et navn du får ret til overtager du ikke gæld - er det firmaet du køber så er det anparterne og så ligger gælden jo stadigt på det CVR du så nu ejer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Køber du andre aktiver end navnet, eller overtager du lokaler? Gæld hæfter du ikke for, men der kan evt. være et problem i forhold til medarbejdere: https://dk.linkedin.com/pulse/hvorn%C3%A5r-kan-ans%C3%A6ttelse-af-medarbejdere-fra-en-anden-medf%C3%B8re-fomcenco

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, jeg køber ikke selve hans anpartselskab. Men derimod hans webshop og vareparti og driver det videre

" som aktiverne overdrages til. I vores ApS er der pt. en gæld på **.000 kr. ex. moms (til os selv privat, da vi har lavet personligt indskud), og den gæld undgår du ved ikke at overtage vores ApS. Derfor ønsker vi at holde det adskilt. "

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
1.1 Baggrunden for indgåelse af denne aftale er, at der mellem parterne gennem en
periode har være
forudgående forhandlinger om overdragelse af aktiverne i Sælgers
selskaber ”*** ApS”, CVR
-nr. 3566****, til køber
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal givet se til at du betaler en realistisk pris - for du skriver jo at der er gæld  til JER SELV privat da I har lavet indskud. Det lyder som du er medejer af det du vil købe webshop og lager ud af - og den går jo ikke hvis ikke det er til 100% korrekt værdi når du selv er medejer - både skattemæssigt og kreditormæssigt kan du ellers få store problem. Du kan i den situation også få problem med at skat kræve sikkerhed for moms i dit nye firma, da du var med til at skabe momsgæld i det gamle

Mener kreditorerne inkl moms at han "forærede" værdier væk - så kan sælger få store problemer

Har du INTET med det ApS at gøre (bare underligt så du har skudt ind privat) og I ikke er familie, så er der ikke den risiko umiddelbart for DIG som køber

vh John Hannover

Alle aftaler skal laves om fra start

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er misforstået? Det ser ud som om han har pastet indholdet fra en mail, så der er tale om gæld til ejeren af Aps?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mærkeligt at han skriver i 3.person

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nielsen:

Jeg tror det er misforstået? Det ser ud som om han har pastet indholdet fra en mail, så der er tale om gæld til ejeren af Aps?

ja det kan sagtens være sådan og så er eneste problem jo at ejeren ikke må sælge til special pris for at snyde sine kreditorer og at alle aftaler skal fornyes 

Hvis ikke man kan spørge klart og selv vil rode med alt uden prof hjælp - så kan det så også gå galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Normalvis vil man ikke overdrage gældsposter i sådan en transaktion, da det kun er aktiverne du køber.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)