Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 ejere, 1 firma. Ingen løn, hvad giver mest mening?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag. 

Jeg har prøvet at ridse et par hurtige ting op i overskriften for at kunne fange jeres opmærksomhed.

Vi står, 3 mand. Min far, min bror og undertegnede, klar til at oprette en virksomhed.

Der skal sælges antikviteter osv.

Vi har fundet lokaler og har allerede et stort vareparti som vi har indkøbt det sidste års tid.
Vi skal ikke have løn, alle penge tjent, skal bruges på at købe nye design og antikviteter hjem. På sigt kan det dog godt tænkes at min far skal kunne lønnes derfra, men der snakker vi en del år ude i fremtiden.
Derudover har vi et kapital som skal ind på den konto der vil blive oprettet i forbindelse med firmaet. Og de penge skal gå til at dække husleje, forsikringer osv hvis, der nu ikke er overskud til at dække det.

Men har 3 spørgsmål som fylder en del, og som jeg håber I kan hjælpe med at besvare.


Det første er: Hvilken form vil være bedst at vælge? Har både fået anbefalet IVS, I/S og ApS


Det næste er: Det kapital vi smider ind på den konto, kan vi udenvidere trække det ud igen? Hvis nu en af os skal bruge det privat.

Det sidste: Kan nogle anbefale en advokat til oprettelse af firmaet, gerne i Aalborg området / Nordjylland.

Håber I har tid til at svare.

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 46
Fra  Bourbon Beans I/S Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ikke revisor, men jeg tror umiddelbart det i leder efter er et I/S selskab

Hvis i opretter et IVS eller ApS vil i ikke på samme måde være i stand til at hæve og ligge til i selskabet, men det kommer også an på en masse andet.

Jeg vil anbefale du ringer til en revisor og spørger om de kan hjælpe dig.

Hvis du blot opretter et I/S selskab, tror jeg ikke det er nødvendigt med en advokat men det kommer også an på om i skal have lavet aftaler indbyrdes osv.

En revisor vil typisk trække på deres advokat som opretter selskabet, hvis i betaler dem for det.

www.agera.dk kan man få et uforpligtende tilbud fra 3 forskellige, det kan du overveje :-)

Mvh. Martin
Bourbon Beans I/S

Friskt ristet kaffe god -> bourbonbeans.dk -> Amino rabatkode: "iværkRABAT" (Gælder ikke faste leveringer)

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

ALDRIG I/S
Der er solidarisk hæftelse. Det bliver I ikke glade for.
Brug IVS med lav kapital.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også sige IVS eller ApS. se forskelle her - og taler vi stiftelseskapital kan I få penge ud andet end ved lukning eller salg hvor de er skattefrie - taler vi lån så skal der beregnes rente - markedsrente som selskabet har fradrag for og ejer beskattes af - lovpligtigt

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-eller-aps.html  

I/S er lidt billigere - I slipper for ex for lovpligtig arbejdsskadeforsikring for jer 3 ejere uanset løn og omsætning - måske lidt lettere med banken - kan låne penge ind uden rente - intet kapitalkrav  ikke offentligt regnskab MEN der er solidarisk personlig hæftelse = kreditor kan hente >ALT fra en af jer - og selv om i er familie er det ikke rart
Se forskel  - selskaber IVS / ApS og så I/S som form http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Smile

Et tillægs spørgsmål, vil vi kunne oprette et Aps, skyde 50.000kr ind på den tilhørende Firma Konto, også bruge af de 50.000 til husleje etc?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ja selskabskapitalen må indgå i driften. falder den til under halv skal der blot afholdes generalforsamling og tages stilling til-  det forsvarlige i at forsætte selskabet - ofte bruger man af den og tjener jo så vel også noget ind - så kapitalen holder sig (eller jo helst stiger med overskuddet)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal holde dig langt væk fra I/S.

Opret et ivs eller aps .

Og jeg vil råde jer at i oprette 3 holdingselskaber som ejer driftselskabet for at undgå konflikter ved. Udbytte eller salg af sin andel

Eksempel.

Den ene ejer vil have penge til dig selv ( ikke løn, men udbyttte) og de 2 andre ejer vil ikke.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom man er i familie, kan der opstå konflikter.

Jeg har selv prøvet det.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I en ejer eller to af driften , kan man godt undgå udbytte konflikt.

Men begynder man at være mere end 2 .

Så er det godt med holdingselskaber.

Det i gøre hvis I vælger denne løsning.

I opretter 3 holding selskaber med hver af jer med jeres personlig nem-id.

Når en af jer har fået firma nem-id bruger i det til at oprette et aps hvis I har 50.000

Den bedste måde at gøre det på, at i opretter holding med lav beløb og i låner pengene til holding som videre bruger pengene til at oprette drift aps.

Der er 2 grunde til at låne holding og ikke drift.

1: går drift konkurs , har i jeres lån stadigvæk til gode hos holding.

2: drift skylder 1/3 til jer hver. Og personlig lån blandes ikke med hinanden.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)