Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input til nystartet virksomhed, GDPR mv.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Grundet en flytning stod jeg og skulle finde ny læge samt tandlæge, og jeg savnede i den forbindelse en slags Trustpilot indenfor området. 

Jeg så altså et hul markedet og har nu lavet MitLægevalg.dk

Familie, venner og bekendte har taget rigtig godt imod ideen, men jeg vil også gerne høre lidt inputs jer garvede rotter her på amino. 

For at få så mange anmeldelser ind som muligt er det gratis og helt anonymt. 

Monetization skal komme fra salg reklameplads samt at læger mv. på siden kan opgradere deres gratis standard profil til en Premium profil med fritekst, link til website, Google maps osv. I først omgang kommer den dog kun fra Adsense. 

Da jeg har et godt fuldtidsjob er dette endnu kun et hobbyprojekt, hvorfor jeg har oprettet et MPV. Som MPV hvordan oplyser jeg prisen  korrekt for f.eks. en Premium profil, er det bare kr. 499,- da jeg ikke skal indberette moms eller skal jeg oplyse kr. 499,- ekskl. moms? 

Er der nogle med forstand på nye regler GDPR der har input til de data jeg oplyser på siden. Jeg har valgt, at folk ikke skal brugerregistrere sig for at få så lidt oplysninger som muligt. Kontaktoplysningerne på læger mv. er jo offentlig tilgængelige, så jeg tænker ikke, at dette kan være et problem?  

Andre inputs, ris og ros modtages med kyshånd :) 

Mvh.

Christian fra MitLægevalg.dk

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes reklamerne gør di site meget utroværdigt.

Angående det at søge en behandler frem, så fungerer det det slet ikke, når jeg ikke kan få lov til at filtrere på placering og eventuelt rating.

Hvis jeg søger på en tandlæge, så kommer der en dropdown med 8 muligheder, men allesammen ligger over 100 km fra hvor jeg bor - Det giver ikke rigtig mening

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan vil du sikre dig, at lægerne ikke selv år ind og skriver noget flot om dem selv?

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Anmeldelser/vurderinger virker kun hvis det er troværdigt.
Du gør meget ud af at man er anonym, man behøver ikke engang oplyse sin mail, samtidigt skriver du selv at en sag har to sider.

Hvis du ikke kan kommunikere med dem som anmelder, og du ikke laver noget check af at anmelderen rent faktisk er patient hos den pågældende læge, så er der nul troværdighed.
Dernæst, hvis jeg var læge, ville jeg nok gerne have hånd i hanke med hvor jeg står, og der er jeg helt sikker på at du skal have lægens tilladelse til at have dem stående.
Og ikke mindst så ville jeg som læge også have mulighed for at afgøre om hvad der skal stå i anmeldelser, så hvis du ikke kan skrive tilbage til en anmelder og lægen siger at den pågældende ikke er patient hos ham som læge, er du nød til at fjerne den anmeldelse.
Sundhedsoplysninger er særlig personkritisk information, og hvis du IKKE har et samtykke fra mig som patient/person, må du under ingen omstændigheder have information om at jeg har den pågældende læge, dermed kan lægen IKKE verificere om jeg er patient, da jeg skal samtykke det.
Så allerede her er der flere problemstillinger, som blive pænt svære at løse.

Så du har noget troværdighed du skal have løst, samt en lovgivning du skal overholde, og jeg tvivler på at du kan, for når du gerne vil holde alt anonymt, er troværdigheden allerede røget.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - anonymitet tager al seriøsitet væk og lægerne vil da givet også være mere end misfornøjede og ikke blive betalende - da de jo kan udsættes for chikane og du vil være forpligtet ofte, til at fjerne nedsættende tale - da det slet ikke, som trust pilot kan kontrolleres af den der anmeldes, og det overhovedet var en kunde eller bare en der hader en

Som PMV angiver du prisen  som den er - fakturerer uden moms 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolay,

Tak for den grundige feedback :) 

Jeg har undladt brugerregistering for at gør det nemt og dermed få noget volumen på anmeldelserne her i starten. Dernæst for at have så lidt brugerdata som muligt i forbindelse med de nye GDPR regler. 

Selvom jeg krævede brugerregistrering, forhindre det jo alligvel ikke folk i at lave en falsk anmeldelse på en læge, man har set sig sur på.  

Alle indlæg skal godkendes af moderator inden de bliver offenliggjort. Om indholdet er sandt ved moderator ikke, men indlæg med meget personlige angreb mv. vil ikke godkendt. 

Ang. om lægen skal have hånd i hanke med, hvor de står og give tilladelse, så henviser jeg lige til hvad f.eks. Trustpilot skriver på deres side:


"Hos Trustpilot kan alle forbrugere dele deres købsoplevelse. Det er forbrugerne, der bestemmer, hvilke virksomheder de vil anmelde. En virksomheds profilside eller domæne bliver automatisk oprettet, første gang en Trustpilot-bruger skriver en anmeldelse af virksomheden eller domænet. Det er derfor den første person, der anmelder en virksomhed eller et domæne, som udløser oprettelsen af en profilside på Trustpilot.

Internettet gør det muligt for forbrugere at dele deres købsoplevelser. Det gør de i stor stil - ikke bare på communities som Trustpilot, men også på de sociale medier, som f.eks. Facebook og Twitter. Som vi ser det, er det en naturlig udvikling - og en god mulighed for dialog, at virksomheder får online kundefeedback.

Trustpilot er gratis at bruge for alle virksomheder og forbrugere. Vi arbejder hele tiden på at gøre det nemmere for forbrugere at skrive og læse anmeldelser, og for virksomheder at se feedback og gå i dialog med deres kunder.

Virksomheder kan ikke fjerne deres profiler fra Trustpilot. Anmeldelser er ligesom alt andet brugergenereret indhold på nettet og på de sociale medier- det kan ikke fjernes. Vi gør meget for at sikre tilliden til brugeranmeldelser Ingen virksomhed eller konkurrent kan fjerne en profil, der har negative anmeldelser, og blot lave en ny profil."

Ang. "Sundhedsoplysninger er særlig personkritisk information, og hvis du IKKE har et samtykke fra mig som patient/person, må du under ingen omstændigheder have information om at jeg har den pågældende læge, dermed kan lægen IKKE verificere om jeg er patient, da jeg skal samtykke det." 

Kan jeg ikke antage, at hvis du skriver en anmeldelse af din lægen, så har du vel også givet dit samtykke til at bruge den anmeldelse? 

Igen tak for din grundige feedback, den er yderst værdsat :)

Mvh. 

Christian 

Tilmeldt 25. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for dit input og svar :) 

Som jeg svarer Nicolay så vil en moderator godkende alle indlæg inden offentliggørrelse og dermed også slette indlæg med personlige angreb, hvilket for også gøres opmærksom på. Om brugerregistrering giver mere troværdighed, ved jeg ikke om jeg nødvendigvis er enig i. Det er lidt en cost/benefit vurdering for at få noget volumen på antal anmeldelser her i startfasen. 

Jeg kan jo også give en dårlig anmeldelse af f.eks.en restaurant på Facebook, Google, Just-eat mv. uden nogenside at have spist der. 

Mvh.

Christian 

Tilmeldt 25. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Tak for dit svar :) Jeg er helt enig med reklamerne, og mit håb er da også at det på sigt kan begrænses til 2-3 seriøse annoncerører.

Ang. søgemuligheden, så kan man bare søge på f.eks. 'Odense' eller 'Randersvej' mv. og så kun sætte flueben i tandlæger :)  

Og til dit andet svar, så nej, jeg kan jeg desværre ikke forhindre en læge i at rose sig selv. Men som jeg svarer John, så kan jeg jo også skive en dårlig anmeldelse af en restaurant uden nogenside at have spist der. Eller en omvendt, så kan en restauratør også lokke konen eller en kammerat til at skrive en god anmeldelse af sin restaurant. Sådan er det vel bare med brugergeneret indhold på nettet?

Mvh.

Christian

Tilmeldt 25. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften, jeg er lidt i tvivl om jeg har svaret dig eller om jeg bare har besvaret mit eget indlæg, så nu prøver jeg lige denne svar mulighed også :)

Hej Nicolay,

Tak for den grundige feedback :) 

Jeg har undladt brugerregistering for at gør det nemt og dermed få noget volumen på anmeldelserne her i starten. Dernæst for at have så lidt brugerdata som muligt i forbindelse med de nye GDPR regler. 

Selvom jeg krævede brugerregistrering, forhindre det jo alligvel ikke folk i at lave en falsk anmeldelse på en læge, man har set sig sur på.  

Alle indlæg skal godkendes af moderator inden de bliver offenliggjort. Om indholdet er sandt ved moderator ikke, men indlæg med meget personlige angreb mv. vil ikke godkendt. 

Ang. om lægen skal have hånd i hanke med, hvor de står og give tilladelse, så henviser jeg lige til hvad f.eks. Trustpilot skriver på deres side:


"Hos Trustpilot kan alle forbrugere dele deres købsoplevelse. Det er forbrugerne, der bestemmer, hvilke virksomheder de vil anmelde. En virksomheds profilside eller domæne bliver automatisk oprettet, første gang en Trustpilot-bruger skriver en anmeldelse af virksomheden eller domænet. Det er derfor den første person, der anmelder en virksomhed eller et domæne, som udløser oprettelsen af en profilside på Trustpilot.

Internettet gør det muligt for forbrugere at dele deres købsoplevelser. Det gør de i stor stil - ikke bare på communities som Trustpilot, men også på de sociale medier, som f.eks. Facebook og Twitter. Som vi ser det, er det en naturlig udvikling - og en god mulighed for dialog, at virksomheder får online kundefeedback.

Trustpilot er gratis at bruge for alle virksomheder og forbrugere. Vi arbejder hele tiden på at gøre det nemmere for forbrugere at skrive og læse anmeldelser, og for virksomheder at se feedback og gå i dialog med deres kunder.

Virksomheder kan ikke fjerne deres profiler fra Trustpilot. Anmeldelser er ligesom alt andet brugergenereret indhold på nettet og på de sociale medier- det kan ikke fjernes. Vi gør meget for at sikre tilliden til brugeranmeldelser Ingen virksomhed eller konkurrent kan fjerne en profil, der har negative anmeldelser, og blot lave en ny profil."

Ang. "Sundhedsoplysninger er særlig personkritisk information, og hvis du IKKE har et samtykke fra mig som patient/person, må du under ingen omstændigheder have information om at jeg har den pågældende læge, dermed kan lægen IKKE verificere om jeg er patient, da jeg skal samtykke det." 

Kan jeg ikke antage, at hvis du skriver en anmeldelse af din lægen, så har du vel også givet dit samtykke til at bruge den anmeldelse? 

Igen tak for din grundige feedback, den er yderst værdsat :)

Mvh. 

Christian 

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvid du skal overholde GDPR, kræver det et aktivt samtykke, stiltiende samtykke må ikke bruges mere.

Et aktivt samtykke er mere end blot en checkboks, du skal kunne dokumentere hvem og hvornår der er givet samtykke.

Tro mig at trustpilot har en udfordring når vi runder maj, for de skal også overholde GDPR, og det kræver samtykke fra dem som de gerne vil have anmeldelser på, hvis jeg f.eks. Blev anmeldt og der stod at jeg var xxxxx med navns nævnelsen og jeg ville have det fjernet, og ikke ville give samtykke, så er jeg ganske sikker på at de skal fjerne det, da jeg har ret til at blive slettet.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)