Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk import af CSV pirsfiler til Dandomain webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med at sætte min webshop, og der til skal jeg have importeret lagerbeholdning og kostpris fra min leverandør til min webshop. Filerne skal importeres som CSV filer, og det skal sættes op sådan det køre automatisk.

Jeg er ret meget på bar bund, og min leverandør er ikke til den vildeste hjælp på dette punkt. Min leverandør sige de kan sende filerne på præcis den måde jeg ønsker. 

Jeg har skrevet med Dandomains support, men de mener jeg skal have hjælp en en konsulent. Da dette selvfølgelig ikke er helt gratis, vil jeg gerne selv løse det(hvis jeg kan) 🙂

Hvis nogle kunne kaste noget lys over hvordan det virker, og eventuelt hvordan jeg kan sætte det op, ville det hjælpe meget.😊

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 112
Fra  Diverso Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kig på denne side: https://support.dandomain.dk/webshop-hjaelp/moduler/import-eksport/autoimport-eksport/. Det bør være til at sætte op. Jeg anvender ofte google sheets som et mellemskridt, du kan prøve med en csv/excel, gennem google sheets og så ind i dandomain, importeret. Kan du få listerne som XML fra din leverandør, er det et godt format at arbejde med. Du skal nok købe deres import/export modul, det er let at arbejde med synes jeg, og så kan det køre automatisk frem over :)

Har du forsøgt og læst der?

Sig til hvis du har brug for hjælp til at få det til at virke :) Gør det gerne ultra billigt :) Men prøv lige med det modul først.

Mvh
Jakob

Tilmeldt 22. Apr 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Tak for hurtig svar👍

Jeg har læst deres supportsider igennem, men da jeg er helt bare bund med det, føler jeg ikke at det hjælper så meget.😊

Håber du kan hjælpe mig med at kaste lidt lys på hvordan det fungere. Som jeg lige forstår det skal jeg oprette en URL som link til det sted jeg vil have filerne importeret til. Min leverandør skal så have den for de så kan uploade filerne til min webshop? eller er jeg helt ved siden af?

Mvh. Matias

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har skrevet en PM til dig. Men hvis du også kan nævne din leverandør i dit svar til mig, er det lidt nemmere at hjælpe dig

 

Tilmeldt 23. Nov 16
Indlæg ialt: 29
Fra  Meier Solutions IvS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En lille tips:

Når man arbejder med CSV import, er det ofte det nemmeste at først lave en eksport fra destinationssystemet for at få det rigtige CSV format. Så skal man bare få dataene "omformet" til det ønskede format.

System og Appudvikling i Holstebro - Meier Solutions

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)