Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårligere ranking på google efter Adwords

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi er begyndt at annoncere med google Adwords for virksomheden, og siden vi har gjort det, er hjemmesiden faldet i ranking på google på de organiske søgninger, selvom jeg har udført SEO på hjemmesiden? Har i oplevet noget lignende?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort: 
Det er med stor sikkerhed ikke Adwords' skyld at i ser et fald. 

Istedet kan der være hundredvis af andre grunde, er det et nyt site, er konkurrenterne aggressive på SEO, er i ramt af penalties eller andet, listen er lang!

/Kim

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maja,

Som Kim skriver er det ikke pga. AdWords at du falder i placeringer, det er 100% sikkert.

Det er et tilfælde og ikke noget du skal være nervøs over når du arbejder med AdWords.

Det du kan gøre er at tjekke om du har fået nogle nye backlinks eller måske mistet nogen af dem du har haft? 

Har du lavet andre opdateringer på din hjemmeside imens så som ændring af tekst, titler, URL struktur etc?

Mvh.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde ikke lavet nogle ændringer, da det begyndte at gå ned ad, men nu har jeg lavet lidt ændringer, og så går det lidt bedre i følge Analytics, dog kommer vi ikke op på google de samme stedet, som før jeg startede på Adwords. Det må blot være, at de konkurerrende hjemmesider er blevet bedre så.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Maja Bonde:
Vi er begyndt at annoncere med google Adwords for virksomheden, og siden vi har gjort det, er hjemmesiden faldet i ranking på google på de organiske søgninger, selvom jeg har udført SEO på hjemmesiden? Har i oplevet noget lignende?

Hej Maja

Vi ved fra UK at AdWords kan have indirekte indflydelse på dine rankings, men sammenhængen er muligvis ikke åbenlys eller eksplicit, som er det jeg læser Kim og Kristian siger: Der er ikke en direkte sammenhæng. 

Vores erfaring er, at sider som er indekserede, men ikke ranker, kan få et løft af en kort PPC-kampagne.

Vores teori går på at Google ikke har haft nok data omkring konvertering og de besøgendes adfærd på siden, til at placere den korrekt i søgeresultaterne. Med PPC kan du skubbe ekstra trafik i den retning og give Google den data (vi sporer alt i analytics, så Google kan jo se hvad besøgende gør).

Sammenhængen ses endnu mere tydeligt på produktsider, når vi f.eks. har udsolgtsituationer; siden falder i rank, men plejer at vende tilbage til sin normale plads kort tid efter produktet igen er på lager. Årsagen må være åbenlys: Hvorfor skulle Google henvise til en side der konverterer dårligt? De er ligeglade med årsagen (som her var udsolgte produkter).

Op-og-ned turene er forbedret væsentligt efter vi begyndte at tillade forudbestillinger, nu ligger vi meget mere stabilt. 

Vores oplevelse er omvendt af hvad du beskriver, men det kan skyldes at dine reklamer måske ikke er målrettet korrekt, således at de besøgende du får denne vej f.eks. bouncer hurtigere/oftere, fordi de ikke fandt hvad de ledte efter. Hvilket vil afspejles i din analytics data.

Udover at arbejde med målretning af dine reklamer kan du overveje at opsætte landing pages, som bedre matcher brugerens intention på forskellige søgetermer, således at de ikke bouncer.

Ovenstående betyder ikke at alt det andet er uden betydning, blot at vi har set tydelige sammenhænge.

Det hjælper at huske på, at selvom Google ikke er et menneske, så reflekterer søgeresultaterne menneskelig adfærd, som Google har masser af data på :)

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan måler du faldet i ranking på Google?

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sælger ikke produkter direkte på hjemmesiden, så jeg tror ikke, at det kan være pga. konverteringen i forhold til solgte produkter. Gennemsnitstiden på hjemmesiden er god i forhold til hjemmesidens indhold, og vi får også de henvendelser, som vi gerne vil have, de kommer dog meget igennem de betalte annoncer og ikke organisk søgning, som jo er billigst. Men hjemmesiden blev total "renoveret" for 3 måneder siden, så teksten er jo ny, så det kan måske være, at google har ændret mening om, at hjemmesiden ikke er så relevant, som de først syntes. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har søgt på de bestemte søgeord forskellige gange over længere tid og set, hvor hjemmesiden ligger på google ved de forskellige ord.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)