Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskat på årsrapport

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er muligvis et dumt spørgsmål, men jeg er sgu lidt forvirret.

Jeg laver årsregnskab for mit IVS. Selve regnskabet er i orden og med lidt eftertænksomhed, held og Google har jeg udfyldt både selvangivelsen hos Skat og det meste af årsrapporten på virk.dk

Men årsrapporten skal indeholde den betalte skat af årets resultat - og brokker sig hvis man ikke indtaster noget. Fair nok, men efter indtastning af selvangivelsen får jeg kun et estimeret skattebeløb, og jeg har jo ikke betalt det endnu.

Venter jeg indtil Skat en dag opkræver pengene, får jeg færdiggør årsrapporten? Og hvornår sker det i så fald?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt udfylder du da årsopgørelse først og får den færdig og så selvangivelse på baggrund af den
Jeg mener normalt godt man kan (kunne i alle fald) undlade skat af årets resultat ved f.eks negativt  mens man vel altid bør have det med ved positivt da man jo ellers ikke kan føre resultat efter skat videre korrekt som overført til tidl egenkapital og få ny overført egenkapital

Skatten beregner man jo selv - som 22% af resultatet før skat - forudsat der IKKE er ting der ikke giver skattefradrag - f.eks stiftelse - regulering for repræsentation, gaver mm
Den bogføres så i efterpostering i regnskabsprogrammet så man har starten til 2018 i dette fald - ellers kan man jo ikke afslutte korrekt selv heller

Der er mange IVS der bruger google og held, men der er i alle fald som jeg ser det også utroligt mange, der ved en kontrol ville få forkastet regnskabet. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du afsætter skatten som skyldig i årsregnskabet. (debet skat af årets resultat, kredit skyldig selskabsskat under passiver)

Det er nok derfor den brokker sig. 

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for det hurtige svar. 

Synes bare det virker lidt bagvendt at gøre det uden det endelige, bekræftede beløb fra Skat. Jeg har jo reelt heller ikke betalt skatten endnu...

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Normalt udfylder du da årsopgørelse først og får den færdig og så selvangivelse på baggrund af den
Jeg mener normalt godt man kan (kunne i alle fald) undlade skat af årets resultat ved f.eks negativt  mens man vel altid bør have det med ved positivt da man jo ellers ikke kan føre resultat efter skat videre korrekt som overført til tidl egenkapital og få ny overført egenkapital

Ved negativ resultat før skat, så bør du vel beregne et udskudt skatteaktiv? (eller det kan du i hvert fald, der er nok mange IVS'er der ikke gør.)

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal da have skatten med som en gæld, da du jo ved at du kommer til at betale den senere. :)
Du kan også sagtens beregne den korrekte skat, som du også selvangiver.
Som John også skriver, så kan der være skattemæssige korrektioner. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Cookie - John Hannover:

Normalt udfylder du da årsopgørelse først og får den færdig og så selvangivelse på baggrund af den
Jeg mener normalt godt man kan (kunne i alle fald) undlade skat af årets resultat ved f.eks negativt  mens man vel altid bør have det med ved positivt da man jo ellers ikke kan føre resultat efter skat videre korrekt som overført til tidl egenkapital og få ny overført egenkapital

Ved negativ resultat før skat, så bør du vel beregne et udskudt skatteaktiv? (eller det kan du i hvert fald, der er nok mange IVS'er der ikke gør.)

Helt enig - men jeg ser mange der ikke gør - og der er næppe det store brok over det - (kan jo ses som at man aldrig regner med at kunne komme til at udnytte det) Jeg ser masser af IVS der ikke gør (faktisk meget få som gør) så ville tro regnskab 2.0 systemet accepteret man ikke taster noget i de tilfælde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)