Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ved man om man er iværksætter ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle af de tanker og følelserfolk har haft/har inden og imens de har startet deres eget op.

Jeg sidder selv pt i et fuldtidsjob, men med en indre uro som bunder i lysten til at prøve at starte noget op. Jeg føler at man har mange tanker og spørgsmål som ikke nødvendigvis kan besvares:
“Giver det mening at gå fra et godt betalt fuldtidsjob til noget ukendt og uvist?”
“Hvornår er en ide god nok til at lave en virksomhed ud af det?”
“Skal man starte med at kaste sig ud i et stort projekt med investorer og store startomkostninger, eller skal man starte med en lille website?”

Jeg håber at i har lyst til at bidrage med hvilke tanker I har været igennem og hvordan i kom frem til konklusionen om at starte en virksomhed.





Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi vurderede først og fremmest, om vi havde økonomi til at én af os ikke havde nogen indtægt i et stykke tid.

Ideen og budgettet lå klar, men vi havde brug for sikkerheden i at den ene af os beholdt sit job indtil vi så, hvad vej det gik. 

Ja, man SKAL have overvejelsen: Giver det mening at gå fra et godt betalt fuldtidsjob... "

Hvis du brænder for det, du vil lave, hvis du er klar til at tage en risiko, hvis du er klar til at gå tilbage på arbejdsmarkedet og tage et ringere job, hvis det ikke lykkes. Hvis du er klar til at skippe sommerferie og luksusgoder indtil du ved, om planen holder. Hvis du har baglandet i orden, familien er med på at undvære dig, når tingene brænder på. Hvis du villig til, også at lave alt det kedelige: Moms, bogføring, regler og paragraffer.

Hvis du kan sige ja til det ovenstående, så vil jeg sige, tag chancen. Arbejdsløsheden er faldende, så du har chancer for at komme tilbage til en fast løn, hvis det ikke går. 

Om du starter op i det små eller tager den helt store chance kommer jo an på din ide - og om du kan finde investorer.

Ellers er der jo også muligheden for at arbejde videre i en given periode og spare op til de tiltag, du vil lave.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

der er selvfølgelig mange overvejelser man skal gøre sig, g syntes birthe har været inde på det meste.

alt efter hvad du skal lave, kunne det jo være du kunne gøre det ved siden af dit almindelige job i starten, du kunne også som birthe er inde på, blive i dit nuværende arbede i måske 6 måneder, og i den periode, kunne du se hvor lidt du kan leve af, på den måde spare du op til start af firma, plus du finder ud af om du kan leve med en lavere indtægt. find fx ud af hvad du regner med at kunne få i løn som nystartet virksmheds ejer, og så se om det beløb kan dække dine udgifter. eller hvor meget det nu skal dække.

godt spørgsmål, du stiller, for det er ikke bare lige at springe ud i det, slet ikke hvis man har familie og der skal være penge til børnenes fritids interesser og mad på bordet, samt alle andre udgifter.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste råd er at prøve at få lidt erfaring med det først. Forsøg at vær med i nogle projekter (eventuelt sammen med andre) som du kan håndtere samtidig med du har et fuldtidsarbejde.

Det vigtigste i at skabe noget succesfuldt er at lære først. Derfor en god ide at være med i nogle projekter med andre, hvor du kan følge processen samt få en masse viden. Den dag du selv står med den gode ide, så har du erfaring som gør det mere sandsynligt at du kan komme godt fra start og have succes som selvstændig.

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores økonomi kan desværre ikke i øjeblikket holde til at jeg ikke har indtægt, hvilket også gør det hele lidt sværere. 

Som jeg ser det, og med jeres kommentarer har jeg umiddelbart følgende muligheder: 

1) Behold nuværende job, og start noget småt op ved siden af. 
Jeg har nogle ideer til nogle hjemmesider, men dog ikke noget der umiddelbart ender med at blive noget stort. Vil vurdere det måske kan give 5000 kr om måneden. 
Det vil kunne give mig lidt mere erfaring i at styre tingene selv og indsigt i marketing, branding osv. 
Der er også nogle produktideer, som har lidt interesse i en kinesisk virksomhed. Dog stadig en niche-del af et niche marked, så det er ikke noget der giver mening at starte en virksomhed op omkring. 

2) Stop job og start noget stort op med en investor involveret. Kræver at jeg er villig til at opgive en stor del af virksomheden for til gengæld at have en indkomst fra dag 1. Det kræver et stort forarbejde: markedsundersøgelse, business plan, etc etc (som er ting jeg har erfaring med og synes er rigtigt sjovt at lave)
Jeg har 2 store ideer som godt kunne sættes i værk her. Kræver en (for en privat person) stort start kapital

Jeg synes at det er meget svært at beslutte om det er noget man skal kaste sig ud i. Jeg har både prøvet at arbejde i et startup og i store veletablerede internationale virksomheder, og indrømmer gerne at startup miljøet mere er mig. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)