Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få lov til at arbejde med HTML og CSS kode på på WordPress?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har eksperimenteret med layout af et wordpress-tema på Wordpress. Men i gratisudgaven er det jo ikke meget frihed til at layoute og arbejde med SEO.

I den forbindelse har jeg 3 spørgsmål:

1. Kan jeg få adgang til hele koden, og kan jeg ændre på temaet, ved fx at tilføje en ekstra menu, hvis jeg køber et tema?

2. Kan wordpress også fungere som webhotel, eller skal jeg købe webhotel på fx UnoEuro og overføre temaet til UnoEuro - webhotellet?

3. Jeg er meget glad for det tema der hedder Twenty Eleven. Men det er gratis, bliver det opdateret? 

Mvh Lillian

Fra Assens
Tilmeldt 7. Jul 13
Indlæg ialt: 161
Fra  FrontWeb - Webbureau | Hjemmesider, Webshop & Grafik Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lillian,

Skriv til os

/Team FrontWeb

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frontweb.dk:

Hej Lillian,

Skriv til os

/Team FrontWeb

Hvis I har svar til Lillian så skriv dem da her i tråden så andre kan bruge dem.
Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lillian.

Jeg ved ikke rigtigt om jeg forstår dit spørgsmål, men hvis det er at forstå du har lavet en side på www.wordpress.com er der nok ikke så meget du kan gøre (tror jeg, jeg har ingen erfaring med dem) men køber du domæne og webhotel (hos f.ex UnoEuro), kan du downloade Wordpress fra www.wordpress.org og gøre lige præcis hvad du vil i kildekoden (både html, php og css).

Themet Twenty Eleven opdateres stadig - sidst i november 2017 ...

Mvh Dan 

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Dan.Smile


Det jeg gerne vil forstå er om jeg kan jeg få lige så meget styr på min wordpress-hjemmeside på Wordpress.org som fx UnoEuro?

:)

Fra Melby
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 13
Fra  ONIO Media Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lillian Jeg vil påstå at du får mere frihed ved at hoste din hjemmeside selv, hos unoeuro eller en anden udbyder. Du kan altid rette i koden og tilføje og ændre layout i de fleste temaer. Det kræver selvfølgelig at du kan kode i css og html. Wordpress er 100% open source hvilket også betyder at du har adgang til wordpress egen kildekode, så du er ikke begrænset af andet end knowhow. Fordelen ved at hoste selv er behovet for server åbenhed. Hvis du bare skal drive en simpel infoside er valg af hosting mindre langhåret end hvis du skal til at lave forskellige integrationer med andre systemer eller drive webshop ved brug af WooCommerce osv. Men som jeg forstår dit spørgsmål handler det udelukkende om layout, og det virker til at du har styr på css og html. Så til spørgsmålet om du kan rette i layoutet så er svaret ja. Jeg har endnu ikke stødt på et tema som man ikke kan rette i som man vil. Og dette har intet at gøre med hosting hos den ene udbyder frem for den anden. Men min anbefaling er at starte med et unoeuro hotel, smid en wordpress på og gå i gang med at lege. Vi kan selvfølgelig hjælpe dig med alt det ovenstående, hvis du får behov så er du velkommen til at kontakte os. Mvh. Rune

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du f.eks. bruger UnoEuro's 1-klik-installation af WordPress får du den samme udgave som du finder på WordPress.org. Den eneste forskel er at alle filerne, databaserne osv. bliver oprettet automatisk, med et par enkelte klik i kontrolpanelet hos webhotellet.

Herefter har du fuld kontrol over WordPress og kan installere temaer og rette i CSS filerne. Du kan selvfølgelig også installere de plugins du ønsker. Jeg anbefaler altid at have WordPress liggende på eget webhotel. Herved har du fuld kontrol over din hjemmeside og dens indhold. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)