Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en bygning trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har lige opstartet en enkeltmandsvirksomhed og er ved at lave regnskab for 2017 da jeg passerede de 50.000 kr. i løbet af året. Jeg har derfor valg at lave regnskabet for hele 2017 for en sikkerheds skyld.

Omsætningen er kommet fra et kræmmermarked som jeg har i et 48 m2 stort skur i haven ved mit sommerhus. Jeg har snakket med kommunen og de vil ikke have at jeg registrere virksomheden i på sommerhusadressen. Den er derfor registreret i min lejlighed.

Jeg byggede skuret for ca. 3 år siden decideret til kræmmermarkedet og nu er mit spørgsmål om jeg må fradrage udgiften på mit 2017 regnskab?

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal med at bygningen har en værdi af ca. 25.000 + arbejdstimer som jo delvist vil komme igen den dag jeg sælger sommerhuset.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser nok en vanskelighed i at kommunen ikke accepterer erhverv - men omvendt-  er skuret jo opført siger - du alene med loppemarked til formål. Det kunne skat så mene ikke lige holder, for du kan jo let bruge det til noget andet næste år hvis det var det du ville? Jeg tror derfor den er vanskelig 

Uanset det to ting, så ville det max kunne have været materialer efter regning - og ikke noget med "værdi" eller egne arbejdstimer. Jeg ville opgive, netop fordi du jo selv skriver, at værdien vil komme igen den dag du sælger sommerhuset, og her vil den jo ikke komme til genbeskatning - så mit svar ville være ret klart nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

øv - men tusinde tak for svar Big Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)