Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etsy

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som kan forklarer mig noget omkring Etsy? Jeg vil gerne sælge internationalt på Etsy, men også Creative Market.

Hvordan gør jeg det hele med momsen og hvordan bogføre man det hele? Jeg synes det hele virker meget indviklet og det kunne være dejligt hvis i kan forklarer mig det som om jeg er 5 år :-) 

Det kunne være dejligt at komme i kontakt med en som har noget erfaring.

Tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

det er vel digitale varer-  og som jeg TROR det - så står Etsy for moms til de private der handler der - men det kan jeg ikke sige med sikkerhed

Hvs det som jeg venter er digitale ydelser som sælges til private i f.eks EU, så skal der være momsregistrering i hvert EU land til  og momssats for hvert salg skal være det EU lands som køber bor i - og du skal så, hvis det er dig der er sælger være registreret for onestopshop moms i alle EU lande via skat i dk. 

Det er IKKE superlet hvis DU er sælgeren og det ikke er Etsy som er din faktiske kunde (så du fakturerer Etsy som så står for salget) I så fald tror jeg du har behov for mere vejledning i salg af digitale ydelser til private i EU - ved at bestille en time hos en kyndig (f.eks. revisor) Her om onestopshop moms i EU for digitale varer til private http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John.

Ja, det er digitale produkter.

Jeg mener at Etsy står for momsen og jeg tænker ikke det kan være så svært for jeg ved der er mange danskere som har en shop derinde. Men nu ved jeg så ikke om de sælger til andre lande end Danmark. Jeg kan prøve og se om jeg kan finde en og hører hvordan han/hun gør det.

Jeg aner ikke om det er Etsy der er min kunde eller om det er den person som køber et produkt af mig. Kan prøve at se om jeg kan finde svaret et sted. 

Tak for tippet, det kan godt være jeg kontakter en revisor og jeg takker også for linket.  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)