Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor pmv?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

et helt banalt spørgsmål (jeg har tjent nogle penge jeg af forskellige grunde kun kan få udbetalt hvis jeg har et cvr)

overvejer at lave pmv, bare af denne grund. jeg er både forfatter på b-indkomst og deltidsunderviser på a-indkomst. Hvad er fordelene ved et pmv? Jeg kan se skattereglerne er de samme, alt er vist det samme, så hvorfor gør man det egentlig? jeg kan tilsyneladende trække de samme ting fra som enkeltperson.

vh. trisse

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også en jungle for mig. Jeg tror det hele afhænger af CVR numret. Du kan ikke som privat person have CVR nummer, men det kan man som en PMV. 
Men du må ikke hænge mig op på det. :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Trisse Gejl:

et helt banalt spørgsmål (jeg har tjent nogle penge jeg af forskellige grunde kun kan få udbetalt hvis jeg har et cvr)

overvejer at lave pmv, bare af denne grund. jeg er både forfatter på b-indkomst og deltidsunderviser på a-indkomst. Hvad er fordelene ved et pmv? Jeg kan se skattereglerne er de samme, alt er vist det samme, så hvorfor gør man det egentlig? jeg kan tilsyneladende trække de samme ting fra som enkeltperson.

vh. trisse


Jeg ser som heller ikke nogen rigtig god grund - andet end at man har en spæd start og vil øve sig i at have virksomhed og synes CVR ser pænt ud. Så har man den fordel, at man får et CVR nr og det vil være det samme nummer man har når man kommer videre og får omsætning der kræver moms og dermed eneltmands

Den med ikke at kunne få udbetalt penge uden CVR er meget sjældent god grund. Det er snarest nogen der tror, at så slipper de for en masse pligter med indberetning og feriepenge men

Hvis arbejdet faktisk er lønmodtager - så vil man blive dømt for manglende feriepenge og kontrakt osv ved at stille krav om CVR

og
Man slipper IKKE for at skulle indberette et honorar til skat, bare fordi den man betaler har PMV - for det skal man stadigt, nu bare på PMV nr frem for CVR nr - da indberetningspligten hænger sammen med om man betaler ydelsen til momsregistreret eller en der er fri for moms, grundet lav omsætning
Man slipper derfor IKKE for indberetning for betaling af alm ydelse til et PMV

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svar John, vil ikke trætte dig med det tekniske i honoraret, men forstår jeg rigtigt (har surfet lidt i trådene her),

1. at jeg kan oprette pmv og få et cvr, som jeg formentlig kun bruger tll dette honorar på 25.000, bruge min egen private bankkonto, og så glemme alt om det igen, og ikke køre andre honorarer ind gennem pmv,en?

2. Og er det sandt, at hvis jeg laver pmv og får cvr nummer, så dækker min indboforsikring pludselig ikke længere for computer, mobil, printer og alt det andet hardware, jeg bruger til arbejde - selvom jeg har købt det længe før og ikke gennem pmv? (altså at jeg så også er nødt tll at købe en erhvervsforsikring?)

(overvejer stadig at se lyset og måske lave et enkeltmandsfirma senere, hvor jeg kan beholde samme cvr)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja det er korrekt som udgangspunkt - dog hvis det du udfører for honorar er momspligtigt - så bør du samle det, da du jo så ved 50.000 kr (så snart du kan se at du VIL når det på 12 mdr frem og tilbage og ikke først NÅR du når det) skal momsregistreres. Jeg ville nok samle dem i PMV-et hvis først du har det. Du vil stadigt skulle udfylde udvidet selvangivelse med et PMV  også selv om det så ender i en masse 0

2 Jeg vil mene din forsikring dækker når du har købt tingene privat og ikke trækker dem fra som PMV - ellers er det korrekt at de skal dækkes af dit firma hvis det ejer dem (og ved lukning skal de så som udgangspunkt købes ud igen)

Du kan læse meget mere om at stifte PMV - og først og fremmest enkeltmands, driften, skat, moms, private hævninger og en masse anden letlæst info for 55 kr i min bog om PMV, enkeltmands og I/S - e-bog (eller paperback om du hellere vil sidde mageligt i en stol med en bog :) )http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)