Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adword kontra SEO - Hvor skal jeg lægge mine penge?

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 65
Fra  Morningscore ApS Morningtrain ApS Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du siger meget klart: Jeg har brug for henvendelser her og nu.


Når dette er situationen bør du kigge på Adwords og finde ud af, om der er mere at hente her.

-Markedsfører du dig imod nabobyer, forstader osv? (søgeord + by), og i hvilken radius arbejder du?

-Kan du brede dig ud, eller bruges alle relevante søgeord?

Ovenstående er blot et par muligheder.

Laver du en SEO-indsats lige nu, går der minimum en måned før du høster af den. Du bør ikke investere i SEO, hvis du har brug for resultater indenfor 3-4 måneder.

Fra Ottesen
Tilmeldt 28. Jan 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

SEO for pokker!

SEO er den langsigtede gode investering, som holder mange år ud i fremtiden. Du høster frugterne senere - I promise.

AdWord kan du lave, når dit site spiller SEO mæssigt 💪 og først dér 🙏

Følg evt. min nystartede Facebook side: Don’t Make The Customers Think. Her er gode råd til jer, som synes det digitale marketing er en jungle.

Mange hilsner
Linda

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Hvis det er noget, du vil smide penge i én gang og ikke tænke alt for meget over i fremtiden, så er SEO vejen frem. AdWords skal i højere grad passes, plejes og opsættes.

Det er ikke korrekt

Både Adwords og SEO er løbende processer.

SEO kræver en større investering, men som flere andre skriver, giver det til gengæld et langvarigt afkast.

Adwords skal naturligvis også optimeres, men det virker her og nu - så længe man betaler.

Hvad der er bedst for samtale- og massageterapi i Århus kræver en analyse, for at finde ud af hvor meget det kan betale sig at investere - og ikke mindst, hvad der skal investeres i.

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Fra  oscargilbert.dk Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten.

Det lyder som om du vil have et hurtigt afkast.

Jeg vil anbefale dig at: 

1) Investere yderligere i AdWords hvis det er profiabelt for dig. Så får du nye klienter og kalenderen fuld hurtigt. Sørg for at have konverteringssporing aktiveret. Før du kaster flere penge efter AdWords, skal du lave en gennemgang af alle de søgetermer du har fået klik på i hele AW-kontoens historie, og så sorterer du alle irrelevante søgeord fra som negative søgeord. 

2) Brug overskuddet fra en fuld kalender til at investere i SEO. I overgangsfasen før SEO virker holder du AdWords på et niveau, hvor din kalender forbliver fuld, så der er penge til en periode hvor du både investerer i AdWords og SEO. Brug dine indsigter om hvilke søgetermer der konverterer bedst i adwords. Invester i SEO på de keywords, som både giver bedst overskud, hvor der er en søgevolumen og hvor du har en chance for at komme højt op. 

3) Når du begynder at mærke en effekt fra SEO, skruer du ned for AdWords. Hvis effekten fra SEO er stor nok og du kan fastholde nogen af de klienter du har fået i mellemtiden, kan du slukke helt for AdWords. Så hold noget SEO kørende på et niveau hvor du fastholder gode positioner. Hvis din kalender begynder at blive tom, kan du skrue op for AdWords igen og bruge AW som supplement til at holde kalenderen helt fuld. 

Held og lykke. 

Oscar

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda Bøg:


AdWord kan du lave, når dit site spiller SEO mæssigt 💪 og først dér 🙏


Det er lodret forkert. Adwords giver synlighed her og nu, som han har brug for.

Og som Simon skriver, er der mange måder at gøre det på. Et eks. kunne være synlighed på en stærk konkurrents søgeord

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Fra  oscargilbert.dk Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Linda. 

Jeg tror du blander to begreber sammen: CRO (Conversion Rate Optimization) & SEO (Search Engine Optimization / Søgemaskineoptimering).

Det er relaterede størrelser, men de er ikke det samme. 

CRO hander lom hvor god du er til at få anonyme websidebesøgende til at blive til leads / kunder.

CRO påvirkes af hjemmesidens tekniske udformning, loadtid, om du taler til brugerne på en måde de forstår, om du har et godt tilbud, om det er nemt at navigere og mange andre ting.

SEO handler om synlighed i søgemaskinernes søgeresultater (Google, Bing, Yahoo, etc. Google er klart vigtigst i Danmark). 

SEO påvirkes af nogen af de samme ting, særligt teknisk udformning, loadtid og navigation. Men der er også forskelle. Linkbuilding, Linking til Search Console, Meta-descriptions, breadcrumbs, structured snippets og en helt masse andre ting.

Når du har en hjemmeside, som er god til at konvertere besøgende til brugere (CRO) --> Så er det smart at øge synligheden, uanset om det er via annoncering eller SEO. Og du har da ret i at SEO kan være en god investering på den lange bane.

Bedste hilsner,

Oscar

Fra Ottesen
Tilmeldt 28. Jan 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil ANBEFALE, man får sit SEO til at spille før man lokker kunderne ind på sit site. Og selvfølgelig får enhver da kigget på sit SEO inden man overhovedet offentliggør sit site - man skal gøre det ordentligt fra start af - be om!

Har du først lokket kunderne ind og dit site ikke spiller, så smutter kunderne igen. Kan de ikke finde ud af fx at navigerer rundt og finde det de har brug for, så swiper de videre.

AdWords er “bare” den nemme, betalte udvej. Dét er ikke optimalt i min optik. Du skal hele tiden holde øje med AdWords. Optimerer du dit SEO korrekt er holdbarheden langt længere.

Fra Ottesen
Tilmeldt 28. Jan 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blander dem skam ikke sammen.

Jeg er bare ikke enig i at tage den nemme udvej - AdWords 🤷‍♀️

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Fra  oscargilbert.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan hurtigt blive enige om at CRO + SEO + AdWords i kombination kan give en kæmpe effekt. 

Lund spørger ind til hvor han skal lægge sine kræfter og penge i sin nuværende situation: 

"Min kalender er ikke helt fyldt og jeg har ikke særlig lang tidshorisont."

Mit svar er stadig:

Fyld din kalender nu ved hjælp af AdWords. Brug dit overskud til at investere langsigtet. Skru ned for AdWords når de andre kanaler begynder at give afkast. Så kommer du hurtigere og mere effektivt hen til dit mål - en fuld kalender og en lav økonomisk investering i marketing. Forhåbentlig kan nogen af dine klienter blive faste kunder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Fra  Ordkild Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Klint:

Kasper:

Hvis det er noget, du vil smide penge i én gang og ikke tænke alt for meget over i fremtiden, så er SEO vejen frem. AdWords skal i højere grad passes, plejes og opsættes.

Det er ikke korrekt

Både Adwords og SEO er løbende processer.

SEO kræver en større investering, men som flere andre skriver, giver det til gengæld et langvarigt afkast.

Adwords skal naturligvis også optimeres, men det virker her og nu - så længe man betaler.

Hvad der er bedst for samtale- og massageterapi i Århus kræver en analyse, for at finde ud af hvor meget det kan betale sig at investere - og ikke mindst, hvad der skal investeres i.

Det er jeg med på. En god SEO-indsats er bare mere organisk og har effekt i længere tid fremadrettet for de kroner, du putter i her og nu. Det var bare pointen kogt lidt for godt ned.

Folk har dog ret i, at AdWords nok er vejen frem, hvis bogen skal fyldes nu og her.

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)