Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskydende skat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål omkring min overskydende skat, da min virksomhed har været 0:

Sidste år, altså 2017, havde jeg en restskat på 1400kr +/-. Men jeg betale den aldrig, fordi jeg havde glemt alt om den og fik aldrig noget fra skat. Nu i 2018 får jeg så 2100kr tilbage i skat. Men mit spørgsmål er så: Har skat trukket det skyldige beløb fra min restskat eller gør det først det senere?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Jørgensen:
Nu i 2018 får jeg så 2100kr

Du skal ha, men du har ikke fået dem udbetalt, når du får det mangler der 1.400 kr

Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får de 2.100 udbetalt, med mindre du selvfølgelig har noget offentlig gæld eller andet, hvilket vil fremgå af din årsopgørelse når du har udfyldt selvangivelsen.

De 1.400 fra sidste år er indregnet i din forskudsopgørelse for 2018, så der betaler du dem i princippet løbende.

Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det du siger er, at i princippet betaler jeg de 1400 over de næste 12 måneder i 2018? :)

Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, du vil kunne se det hvis du vælger pdf udgaven af din forskudsopgørelse 2018, og står også på din årsopgørelse 2016.

Så hvis der ingen gæld er som skal tjekkes vil den overskydende skat for 2017 blive udbetalt d. 10 april
👍

Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man evt. se skattegæld nogen steder?

Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke se nøjagtig hvad der måtte være, men under skatteoplysninger kan du se hvis der er noget gæld til skat, dog kan visse gældstyper vist ikke ses her, hvis de blot er videregivet fra andre myndigheder.

Men hvis der på årsopgørelsen står pengene vil blive udbetalt er der ikke noget.

Hvis der står der undersøges for offentlig gæld, så tag fat i SKATs inddrivelse på det nummer der fremgår.

Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skylder vidst kun en inkasso, som de så sender videre, så det er nok derfor der står, som der gør :) 
Tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)