Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til moms forklaring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan simpelthen ikke forstå det med moms. Jeg vil prøve at sætte et eksempel op fra den virkelige verden, og håber at i kan hjælpe med at skære det ud i pap for mig, så jeg forstår det en gang for alle.

Jeg køber hos min leverandør en varer til 75.05 kroner ex moms. For at få min pris til kunden og mig selv inkl. moms gange jeg den pris med 1.25 det giver 93.81 kroner.

For at få min udsalgs pris, altså det jeg skal tjene mine penge på ganger jeg med 1.1 for at få 103.19 kroner altså 10% i fortjeneste.

Har jeg gjort det rigtigt?
Eller skal jeg gange 75.05 med 1.25 for at få momsen, og igen gange 93.81 for at få momsen min kunde skal betale? Og så gange 103.19 med 1.1 for at få min fortjente hevet hjem?

Håber at det giver mening, tak.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en pris uden moms, skal du gange med 1,25 så ser du prisen med moms. Som du selv skriver.

Hvorfor du så ganger med 1,1 for at få din kundes pris forstår jeg ikke. Hvis du køber en ting til 100 kr behøver du ikke gange med 1,1 for at finde salgsprisen. Der havde jeg da sat salgsprisen til 200 kr eller 300 kr, altså langt mere end at gange med 1,1. Men jeg misforstår dig nok, så du må lige prøve at uddybe det 🙂

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Din fejl er, at du ganger med moms først - moms skal afholdes af kunden og du skal derfor først i sidste udregning lægge moms til.

Eksempel:

Indkøbspris: 100
Ønsket fortjeneste: 50
Salgspris ex moms: 150
Hertil moms: 150*1,25
Salgspris med moms: 187,5 (momsbeløbet er 37,5).


Hold dig til ovenstående og du er igang med det rigtige.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)