Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web-app eller software til produkt håndtering/management

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg har startet en webshop op.
Den er stadig relativ simpel med produkter fra én producent (ca. 45 forskellige produkter).

Lige nu har jeg et excel ark som fungerer som min produktoversigt.
Her har jeg skrevet listepris, min forhandlede pris med leverandøren, min slags pris, momsudregning, avance / fortjeneste, og selvfølge forskellige informationer om hvert produkt, taksonomier, etc.

Det er alt meget fint, men jeg står ofte og skal kopiere rækkerne fra ét ark eller sheet til et andet fordi jeg skal bruge dem i forskellige sammenhænge, så hvad jeg egentlig godt kunne tænke mig var et program eller helst en web-app som gjorde det samme som mit excel ark, bare uden at jeg skal tænke så meget over udregninger og formlerne og dele excel ark på kryds og tværs mellem mine partnere.

Jeg bruger det bl.a. til at udregne f.eks. hvis jeg laver en kampagne på nogle varer eller får et særligt tilbud fra min leverandør, hvad jeg kan lave af særlig pris til mine kunder. Hvad er min avance ift. hvis jeg sætter prisen 10% ned?
Forskellige prismodeller: Hvad vil jeg tjene per varer hvis jeg satte alt 1 DKK ned?
Hvor meget hvis det var 10 kroner?
Hvor meget vil jeg tjene på en ordre på 1000 DKK hvis fragten så blev gratis, osv.

Når jeg ikke lige er udstyret med en CBS uddannelse er dette ikke altid noget som ligger på rygraden og derfor vil det være rart at have et godt og solidt system som var eksperter i den slags.

Som webshop bruger jeg WooCommerce og det er ganske fint og har ingen intentioner om at rykke (til f.eks. Shopify) lige foreløbigt, så jeg er altså ude i enten at udvide min WooCommerce platform eller bruge en selvstændig app/software.

Den skal ikke bruges til lagerstyring; det gør WooCommerce ganske glimrende.
Ej heller skal det bruges som regnskabsprogram; det gør Dinero også ganske glimrende :-)

I en nystartet virksomhed, er gratis selvfølgelig dejlig, men alle forslag og referencer til sådanne systemer vil blive modtaget med kyshånd.

De bedste hilsner,
Emil

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej uptimester,

jeg tror måske jeg har forklaret mig lidt dårligt.
Jeg søger ikke en dynamisk sat pris, men et slags CRM men for min produkt portefølje.

Altså et system der giver mig et overblik over hvad mine produkter er, hvad min købspris, listepris, salgspris, etc. er så jeg hurtigt kan finde ud af, om det f.eks. kan betale sig at sætte prisen X-ned hvis jeg får en særlig kampagne hvor min listepris er sat Y-ned. Hvad vil min avance så være.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)