Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed uden indtægt årsregnskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst på div. sider, men jeg er stadig i tvivl.

1) Jeg har kun haft udgifter i min virksomhed det første år, jeg skal jo indberette mit overskud eller underskud, og jeg har jo underskud, men kan jeg godt indberette et underskud når jeg intet har haft som indtægt. Fiktive tal ser mit årsregnskab sådan ud:
Omsætning: 0kr
Udgifter: 5000 kr.
Underskud: - 5000kr

2) Hvor omfattende skal mit årsregnskab være som enkeltmands virksomhed, skal jeg også beregne værdi af lager f.eks.

Jeg har den gratis version af dinero, her bogfører jeg privat indskud til virksomhedheden samt mine udgifter, er dette mit årsregnskab eller blot momsregngskab ?

På forhånd tak :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja du kan indberette underskud - og med mindre skat kan mene du ikke driver din virksomhed erhvervsmæssigt med overskud for øje, så giver det dig fradrag

2 lige så omfattende som hvis du var større enkeltmands og ja du skal da bestemt beregning værdi af lager. Lad os sige dine 5000 kr underskud kommer fra køb af varer, så har du jo ikke underskud-  da lager jo ikke er en omkostning

Dit private indskud er ikke en del af dit resultat  ikke en udgift for firmaet, men jo blot en statuspost. 
Indtægter minus reele udgifter (reguleret for lager osv) UDEN moms er dit resultat - din moms er salgsmoms mimus købsmoms

Overvej meget at sætte dig lidt ind i regnskaber og krav - skat , moms osv, så du ikke får en sur overraskelse en dag - http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html har hjulpet rigtig mange

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)