Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med at stævne kunder for injurier når de skriver på Trustpilot

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der faktisk flere der har gjort. Bl.a. nogle af de større inkassobureauer.

Men det er ikke ment som at man ikke må skrive på Trustpilot. Men hvis man kommer med en injurierende udtalelse eller beskyldning som der ikke er hold i, så kommer de med et erstatningskrav. Så vidt jeg husker har det ene inkassobureau formuleret det sådan at interne anliggende imellem kunden og bureauet ikke må deles offentligt. 

Teknisk set må man godt gå ud og skrive "Jeg syntes xxx er en dårlig leverandør, da de ikke leverer til aftalt tid", så længe der er hold i det man skriver og det kan dokumenteres. Men at gå ud og skrive "xxx er nogle skidesprællere og jeg vil aldrig mere handle hos dem!", uden nogensinde at have handlet med dem, må man ikke.
Ligesom at fremlægge intern emailkorrespondance m.m. på f.eks. Trustpilot, Facebook eller andre steder, for at vise omverdenen hvor uretfærdig xxx er, må man heller ikke. 

Om det så er den rigtige måde at gribe en utilfreds kunde an på, ved jeg ikke lige.
Men jeg kan godt forstå at f.eks. et inkassobureau bliver nødt til at gå den ved, da der nok er en del skyldnere, som har lyst til at skrive grimme ting, men blot lige glemmer hvorfor de overhovedet blev kontaktet af et inkassobureau.

Men at gå ud som normal virksomhed og lave den slags paragrafer er nok et skråplan. 

/Jesper

Tilmeldt 19. Mar 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Den værste straf rammer nok i alle fald de leverandører der har så mange problemer med trustpilot negative henvendelser, at det overhovedet betyder spor - Har man mange TP anmeldelser - så betyder nogle få dårlige ikke noget  - må jeg give et eksempel på en leverandør mange af os kender https://dk.trustpilot.com/review/dinero.dk 

Jeg ville gå 100 meter forbi enhver handlende der i betingelser ville give mig bod på 5000 kr for at anmelde virksomheden 

H&V Inkasso kører noget lignende og har ofte shitstorm via facebook mm over det - men fuld retfærdighed

vh John H

Kun de der har skumle bagtanker har samme holdning som dig. Kriminelle går også langt forbi politistationen.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 24
Fra  Pineapple Developers Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Trust Pilot skriver følgende:

"3. januar 2017

Kære Trustpilot brugere

Denne virksomhed har i sine salgs- og leveringsbetingelser en tavshedspligt, der forhindrer kunderne i at skrive negative anmeldelser om virksomheden på Trustpilot. Det er i strid med vores retningslinjer, da det kan medføre en misvisende TrustScore og vildlede forbrugere.

Læs mere om hvordan vi bekæmper misbrug af vores platform her: https://dk.trustpilot.com/trust"

Altså, din model omkring at straffe forbrugerne af din service er af ualmindelig uskik... Du snakker om at det er på tide at virksomheder tager kontrollen, men du giver netop virksomheder et uhyggeligt dårligt ry med sådan en gang sludder i dine betingelser....

Jeg ville netop ikke bruge jeres service udelukkende på grund af sådanne handelsbetingelser.... 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

xsherlockx:
Nu har jeg indført i handelsbetingelserne at enhver anmeldelse på trustpilot straffes med en bod på 5000 kr pr. dag.

Jeg har et andet forslag: Giv dine kunder en ordentlig behandling / service / ydelse, så du slet ikke har det problem at kunderne skulle få lyst til at give dig dårlige anmeldelser.

Det er selvfølgelig lidt utraditionelt, men måske er det et forsøg værd?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 19. Mar 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

igang:

xsherlockx:
Nu har jeg indført i handelsbetingelserne at enhver anmeldelse på trustpilot straffes med en bod på 5000 kr pr. dag.

Jeg har et andet forslag: Giv dine kunder en ordentlig behandling / service / ydelse, så du slet ikke har det problem at kunderne skulle få lyst til at give dig dårlige anmeldelser.

Det er selvfølgelig lidt utraditionelt, men måske er det et forsøg værd?

Ualmindelig naiv holdning. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

xsherlockx:
Ualmindelig naiv holdning. 

Ja, det var nu også bare en tanke.

Jeg ved slet ikke om det i praksis vil kunne svare sig, at behandle kunderne ordentligt. Jeg beklager min naivitet Wink

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 19. Mar 18
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

igang:

xsherlockx:
Ualmindelig naiv holdning. 

Ja, det var nu også bare en tanke.

Jeg ved slet ikke om det i praksis vil kunne svare sig, at behandle kunderne ordentligt. Jeg beklager min naivitet Wink

Hvis jeg var dig ville jeg nok lige sætte mig ind hvad det handler om inden jeg kommer med hjernedøde kommentarer. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

xsherlockx:
Hvis jeg var dig ville jeg nok lige sætte mig ind hvad det handler om inden jeg kommer med hjernedøde kommentarer. 

Det troede jeg at du havde skrevet. Du har valgt at indføre en bod i dine handelsvilkår, der skal forhindre kunderne at dele deres oplevelse med dit firma. Hvis der er behov for den slags, er jeg ikke sikker på at det er kunderne der er problemet..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Haha, manden som truer med bod til personer, der skriver på Trustpilot anklager andre for hjernedøde kommentarer :-)
Hvad hedder din virksomhed? Vil du ikke dele det?
Det kunne være interessant at se se anmeldelser, og samtidig have muligheden for at undgå at handle med dig

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

xsherlockx:

Kun de der har skumle bagtanker har samme holdning som dig. Kriminelle går også langt forbi politistationen.

Det samme kunne gøre sig gældende for virksomheder, der går uden om trustpilot. ;-)
Side 2 ud af 3 (22 indlæg)