Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af håndværkervirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skriver til jeg, da min storebror og jeg forsøger at hjælpe vores far med at få solgt sin virksomhed/inventar i denne. Der er tale om et enkeltmandsselskab, der har med metalhåndværk at gøre. Vi har ikke særlig kendskab til salg af denne slags eller salg generelt. Vi vil derfor høre om, der er nogen der ligger inde med nogle gode råd til salg af en håndværksvirksomhed eller dets inventar. Et hvert råd/ideer vil tages imod med stor ydmyghed og taknemnemligehed. 

I naturlige årsager skal det siges at vi blot prøver at hjælpe vores far med at løse situationen, og derefter kan fremlægge eventuelle løsningen for ham, men vi har ikke kompetence til at handle på virksomhedens vegne. 

På forhånd: tusind tak 

Med venlig hilsen 

Tilmeldt 24. Apr 18
Indlæg ialt: 27
Fra  Virksomhed: Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

opret profil på virksomhedsbørsen. Ellers er der også saxo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ja www.saxis.com er en mulighed. I virkeligheden kan jeres far være den der bedst ved hvem der vil købe, fra kendskab til konkurrenter der måske ville overtage - eller sågar kunder der til tage ting hjem frem for at få det fra ekstern leverandør

I virker med på at selve hans CVR ikke kan sælges men det kan hans inventar OG goodwill/kundelister osv. Sælges de ting samlet som hele aktiviteten og hans CVR lukkes så skal salget ske uden moms med indberetning til skat inden 8 dage om salget - 

Værdien uanset hvad, afhænger meget af det resultat jeres far laver (gerne fraregnet en alm indtægt til at dække selve hans personlige arbejde)

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)