Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytteskat som udlandsdansker

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, lang tid siden!

Jeg bor og er skattepligtig i Storbrittanien - det har jeg et brev fra SKAT der bekræfter.

Jeg er ved at skulle indberette udbytte fra mit danske holdingselskab i SKAT og jeg bliver pludselig i tvivl om hvorvidt jeg skal betale noget i Danmark? Kan jeg blot angive 0kr i udbytteskat, da jeg jo ikke er skattepligtig i Danmark, eller skal selskabet først betale det og så søge om refusion (det sidste lyder lidt dumt).

Nogle der ved det eller har erfaringer at dele?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt skal et holdingselskab indeholde udbytteskat (27 %) ved udlodning til den personlige ejer. Der kan dog gives dispensation for en lavere A/C skat efter en dobbeltbeskatningsoverenskomst, men her skal der søges særskilt dispensation.

De betalte (personlige) skatter vil herefter kunne modregnes ved din britiske indkomst opgørelse, efter princippet om credit lempelse.

Dette forudsætter dog 2 ting:

- Storbritanniens (husk at der her er særlige "stater" i UK som fx Jersery og Guernesey, som behandles særligt skattemæssigt) status som EU land 

- at holdingselskabet er skattepligtigt i DK. Jeg er ikke bekendt med de fremtidige ændringer i beskatningsformer, som følge af BREXIT.

Den sidste nævner jeg fordi, at der kan være en potentiel risiko for, at dit holdingselskab rent faktisk er hjemmehørende i UK som følge af din adresse derovre, se linket nedenfor.

DBO med Storbritannien: http://skat.dk/skat.aspx?oid=2083432

JV- Hvorfra ledes holdingselskaber: http://skat.dk/skat.aspx?oid=1900285

Statsautoriseret revisor - København

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Cef. Jeg må vidst have fat i SKAT for at få det afklaret :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)