Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontanter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Må man hæve kontanter fra sit ApS til betaling af mindre regninger, hvor det ikke er muligt at få en faktura men blot en dags dato kvittering?
Ex. Der skal lægges arbejdsbukser op hos den lokale syerske. Dette koster 300kr. Dem hæver jeg fra min driftskonto i ApS'en og modtager så en "gammeldags" kvittering fra syersken.

Eller jeg ønsker at købe noget brugt værktøj hos en privat person. Denne kan jo kun lave en kvittering med underskrift på da vedkommende jo ikke har cvr nr.

Må man dette?

I så fald, er der krav til kvitteringen?
Krav vedr. Beløbs størrelse?

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du godt - du skal dog, så vidt jeg husker, sikre enten CVR eller CPR når du køber noget. Derudover skal navn og adresse være påført fakturaen/regningen.

I andre må endelig rette mig hvis jeg husker forkert. :)

Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis det er en privat person man køber af, har vedkommende jo ikke cvr nr.
Og vedr. Person nr. Så er det vel de færreste som vil give deres person nr på en kvittering?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener grænsen for kontant betaling i dag er 10.000 (på vej ned har jeg læst) men ja - det må du gerne - det bogfører du som hævet bank kredit - ind i kasse debet og så skal du have en kvittering med beskrivelse af hvad der er lavet, og identifikation på den du betaler - som minimum navn og adresse (CPR ikke et krav ved et varekøb - dog klart krav hvis du betaler en ydelse til en CPR person, uanset du betaler Cash eller via bank, da du skal indberette det til skat - så du skal skelne mellem om du får en vare ud af købet - eller om der er tale om en person der laver en ydelse for dig - med indberetningspligt for dig - det med at sy for dig kunne lyde som en ydelse med indberetningspligt og CPR men jeg er ikke stensikker)

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)