Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efter 2 år

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu drevet handelsfirma i 2 år. En forrygende start og et godt første regnskab.

Men lige nu, er det ligesom jeg er kørt fast.
Jeg sælger en masse maskiner og tjener penge på dette. Alligevel, så er det som om, der er et stort hul i lommen!!
Er det kun mig eller er der andre der har været i samme situation?
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så bruger man vel for meget i forhold til hvor meget man tjener.

At være selvstændig er jo ikke altid forbundet med at man kan hive kassen hjem, hviket vel heller ikke børe være målet alene.
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Du synes at forretningen går strygende og du sælger en masse og tjener penge, men du ved ikke, hvor pengene er henne.
 
Og nu er du kørt fast.
 
Jeg kan forstå, hvad du skriver, men jeg kan ikke kæde sammen at det bare kører men at du er kørt fast.
 
Hvis du ikke ved, hvor pengene henne, kan du jo udarbejde en pengestrømsanalyse. Så kan du se, hvor pengene forsvinder hen.
 
Hvis det går godt, hvad er det, der er kørt fast???
Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/5/2006 10:18:10 PM Forfatter: JakobN
Du synes at forretningen går strygende og du sælger en masse og tjener penge, men du ved ikke, hvor pengene er henne.
Og nu er du kørt fast.
Jeg kan forstå, hvad du skriver, men jeg kan ikke kæde sammen at det bare kører men at du er kørt fast.
Hvis du ikke ved, hvor pengene henne, kan du jo udarbejde en pengestrømsanalyse. Så kan du se, hvor pengene forsvinder hen.
Hvis det går godt, hvad er det, der er kørt fast???

god idé.. hjælper ihvertfald mange :)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengestrømsanalyse lyder som en rigtig god ide.

Lad mig dog prøve med en lidt mere akademisk indfaldsvinkel. Der er lavet en rimelig anseelig mængde research (primært baseret i kvantitative og kvalitative undersøgelser blandt venturekapitalfonde og -virksomheder) der peger i retning af at et af de største risikoelementer venturet står overfor i en fase med hastig salgsvækst og godt indtjeningspotentiale er ledelsens evne til at skabe formelle rammer for management og finansiel styring.
 
Mao. hvis ledelsen (i dette tilfælde dig hvis du er mutters alene) har problemer med at identificere sine manageriske og finansielle udfordringer vil det ikke være unormalt at væksten går i stå.
 
Jeg vil lige understrege at jeg ingen personlige erfaringer har med dit problem, men at jeg rent teoretisk/analytisk kun kan anbefale at du laver en pengestrømsanalyse og forsøger at afdække dine udestående og de forventede ind- og udbetalinger, herunder får identificeret hvor mange penge du har bundet i varelagre (og evt. din omsætningshastighed), da dette vil kunne give dig nogle hints til hvordan din likviditet umiddelbart er sat sammen. Der er naturligvis en masse men''er (Sælger du på konossement eller holder du selv lager? Har du dine penge bundet i andet end omsætningsaktiver? Hvor stor en del af dine aktiver er finansieret af lånt kapital? etc. etc.) der naturligvis vil have stor indflydelse på fortolkningen af tallene.
 
Endeligt kan en god gammeldags omkostningsminimering jo også altid tages i brug...
 
God vind!
 
Mvh.
Kasper
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)