Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At starte en jakkeserie

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg har længe gået med en idé om en jakke til mindre børn. Denne idé udspringer af en mangel, jeg selv har haft til min datter, når det var koldt i vejret.
Problemet er, at når det er koldt i vejret, og børnene skal have godt og tykt overtøj på, kan det blive en udfordring at spænde dem ordenligt fast i en autostol, eller rettere sagt umuligt, man kan ikke spænde dem sikkert og forsvarligt fast, da tykt overtøj gør, at selerne ikke sidder tilstrækkeligt tæt på kroppen til at holde børnene fast ved et uheld.
Dette betyder, at man må tage overtøjet af dem, når man skal spænde dem fast i autostolen, og her kommer så andre småirriterende elementer, som at man skal have noget at putte over børnene i en kold bil, da de jo ikke har overtøj på, eller man skal starte bilen 10 minutter før, så den bliver varm. Derudover skal man igen putte overtøjet på dem, når køreturen er slut.
Det har for mig været lidt tidskrævende og træls at skulle disse trin igennem for en køretur, og jeg er sikker på, at mange andre forældre har det som mig.
Derfor har jeg længe tænkt over en løsning, sådan at man ikke behøver at tage overtøjet af børnene, når man skal ud og køre. Så jeg har fået en idé til en jakke, som gør dette muligt.

Udover min idé, er jeg fuldstændig på bar bund med alting. Jeg har søgt rundt på nettet for at finde svar, men det er en stor rodebutik af svar, og jeg kan mildest talt ikke helt finde rundt i det.

Hvad gør man, når man gerne vil starte sådan en ting op sådan helt generelt. Som sagt er jeg ikke nået længere end til idé-delen, og jeg ved heller ikke rigtig hvilke spørgsmål, jeg skal spørge om, for at få de svar jeg behøver.

Jeg tænker, at det nok kan være lidt svært, at fortælle mig, hvad jeg skal vide, da jeg ikke har så meget at fortælle, men mit overordnede spørgsmål er, hvad er fremgangsmåden videre fra kun at have en idé?

Tilmeldt 18. Mar 18
Indlæg ialt: 26
Fra  aktier Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god ide, og en af de få jeg faktisk tror på. Men du går den forkerte vej.

Lad være med at lave en jakke. Lav et patent på design og brugsområde i USA  (glem alt om dk). på den måde er din ide beskyttet mod alle firmaer som vil lave det samme (i USA)

Kontakt nu de store firmaer i USA, og tilbyd dem en licensaftale hvor de frit kan bruge din ide på deres tøj, mod du bliver betalt en lille sjat for hver jakke de sælger. Du kan evt få dig en licens agent som gør alt arbejdet for dig.

Lang nemmere og langt mere profitabel end at starte egen jakke produktion.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

se om du kan sælge ideen / samarbejde  til / med  ilse jacobsen :)

Tilmeldt 28. Feb 18
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

aktier:
Lav et patent på design og brugsområde i USA  (glem alt om dk). på den måde er din ide beskyttet mod alle firmaer som vil lave det samme (i USA)

Måske du skulle sætte dig lidt mere ind i tingene. Man kan altså ikke tage patent på et design.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Man kan altså ikke tage patent på et design.

Det er nok designbeskyttelse han mener.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:
Det er nok designbeskyttelse han mener.

Ja det vil jeg også antage det er ;-)

Men designbeskyttelse og patent er to helt forskellige ting.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Alstruppattern:
Jeg kan hjælpe dig videre.

Dejligt vi endeligt har fået en på banen der har den faglige indsigt i tekstilproduktion.  Det har virkeligt være en mangelvare her på Amino, men alle de håbefulde

" tøjproducenter"

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)