Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal bestille panserglas for ca 400kr hvor jeg betaler transport med DHL for 120kr.

Nogen som ved om jeg skal betale told. Og hvis ja så hvor meget.
Skat er umulig at få fat i fortiden

Jeg er importregristreret.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle grænser.
Mellem 80 kr. og 1150 kr. skal du betale moms (som du får godtgjort, hvis du er momsregistreret).
Over 1150 kr. er det både moms og told.
 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Mellem 80 kr. og 1150 kr. skal du betale moms

Mig bekendt gælder den grænse kun for private, men ret mig hvis jeg er forkert på den ;-)

Er det erhvervsmæssig import skal du være importør registreret.

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke betale moms, eller told for så lille et beløb, men sørg for at afsender noterer dit CVR nummer på alle papirer, ellers bliver det registreret som privat, og det er dyrt at få ændret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Bøgebæk:
men sørg for at afsender noterer dit CVR nummer på alle papirer, ellers bliver det registreret som privat, og det er dyrt at få ændret.

Det er nu ikke korrekt, varen bliver rent faktisk indfortoldet før den når Danmark, så det er ret ligegyldigt med CVR nr på pakke / papirer.  Det forudsætter naturligvis at firma navn fremgår af dokumenterne.  

 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Frederik-N:
Mellem 80 kr. og 1150 kr. skal du betale moms

Mig bekendt gælder den grænse kun for private, men ret mig hvis jeg er forkert på den ;-)

Er det erhvervsmæssig import skal du være importør registreret.



Jeg har selv prøvet at købe fra Kina via CVRnr. Beløbet var ca. 650 kr.
Det eneste jeg så skulle betale, var PostNords gebyr på 160 kr. og så 25% oveni de 650 kr. til SKAT.
Mener bestemt ikke at det var fordi toldsatsen var på 0.
(ikke momsregistrering så derfor skal momsen betales) :) 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Bøgebæk:

Du skal ikke betale moms, eller told for så lille et beløb, 



Det kan du ikke mene?
Har du dokumentation for din påstand?

For så køber jeg da bare en masse små pakker til ca. 600 kr. og undgår moms og told (ironi kan være anvendt)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Det eneste jeg så skulle betale, var PostNords gebyr på 160 kr. og så 25% oveni de 650 kr. til SKAT.
Mener bestemt ikke at det var fordi toldsatsen var på 0.
(ikke momsregistrering så derfor skal momsen betales) :) 

Men det er jo indfortoldet som privat person.

Som jeg skrev tidligere mener jeg ikke er der nogen minimums grænse for erhvervs import.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der kan jvf Eu's told lov ikke differencieres mellem privat personer og firmaer, de er så at sige underlagt de samme regler for import. Derfor gælder toldfriheden for varer under 1150 dkk også for firmaer.

Mht til moms, er det ikke en del af toldloven og her er der forskel på firmaer og private. Private har som alle ved, ikke fradrag for hverken købs eller import moms og skal derfor betale direkte til kassen. Firmaer må fradrage import moms på linie med købsmoms og skal derfor ikke betale denne. På ens skatte konto kan man rent faktisk se dette, ved at toldbeløbene fra importspecifikationen samt evt sikkerhedstillelse bliver overført, mens momsen skal håndteres via momsregnskabet.

Hvis DHL laver fortoldningen til dit firma, vil du blive belastet af importmoms af 400 kr vareværdi samt 120 kr fragt. Jeg kan ikke huske om DHL tager gebyr for fortoldninger hvis ikke de samtidig opkræver moms / told hvis de gør, skal du betale dette.

Et godt hin er, at nå I opretter jer som kunde på diverse hjemmesider, så er der som regel 2 adresse linier. I den nederste er det smart at skrive sit cvr nummer.

EX

Amazon import

Amerikavej 10

CVR 09 99 99 81

DK2100 KBH Ø

Således kan alle speditører / kurerselskaber se, at der er tale om et firmae, også selvom firmaet hedder Harald Nyborg, Helley Hansen eller Louis Jensen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

kvonsyld:
Således kan alle speditører / kurerselskaber se, at der er tale om et firmae, også selvom firmaet hedder Harald Nyborg, Helley Hansen eller Louis Jensen.

Det er da kun fordi at de sjusker, og ikke får tjekket i CVR registret.

 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)