Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

kvonsyld:
dermed har du ikke brugt din ret til at fradrage momsen


Siden hvornår har man som IKKE MOMSREGISTRERET ret til at fradrage momsen? Geeked
Det er vist dig, der skal læse lidt på reglerne om hvordan man har momsfradrag. Tænker ikke at der overhovedet er brug for en revisor, når fakturaens størrelse kun er omkring momsen af 650 kr. (jfr. mit tidligere opslag) Så det ville slet ikke kunne betale sig at snakke med en revisor. Og det ville jeg ikke få noget ud af, udover at han ville sige, at det er gjort helt korrekt. :) 

Jeg ved hvad der er sket, og jeg ved det er rigtigt. :) 
Jeg skal betale momsen, når jeg ikke er momsregistreret, præcis som havde jeg importeret det privat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Tro det eller lad være.
Hvis man ikke er momsregistreret så skal man betale momsen til SKAT.
Du er velkommen til at oprette en virksomhed eller selskab, købe noget fra Kina og finde ud af det selv
100% korrekt - man skal blot være importregistreret hvis det er erhvervmæssig import - til eget brug i virksomhed eller videresalg - men man kan godt stadigt være uden moms og dermed skulle indbetale naturligvis

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik... Jeg har vist roddet lidt rundt I det... Synes helt bestemt, at du skrev du var importørregsistreret....

Citat "Jeg ved da selv, at det er købt via CVR nummer og
indfortoldet via CVR nr."

Og derfor undrer følgende mig også, men kan være du kan svare på det.:

Sikkerhedsstillelse, hvad skal du betale det for? Mig bekendt er det alene for tolden og ikke for momsen der opkræves sikkerhedsstillelse.... Jeg er nysgerrig, for det kunne virke som om, jeg havde et nyt gebyr jeg kunne indføre Cool.....

Men jeg vil give dig ret I, at indfortolder du som privatperson så har du ikke fradragsret for momsen. Meeen, hvis man gør brug af firmaer som DHL, UPS, FedEx cvr nummer, kan de skrive en momsregning til dig, denne kan du have fradrag for Skat's udlægsregler. Proceduren er ikke lovlig, men alle ved jo at speditørerne laver fejl når det går hurtigt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Tro det eller lad være.
Hvis man ikke er momsregistreret så skal man betale momsen til SKAT.

Stop nu lige din belærende tone! Jeg kender udmærket til reglerne mht. import!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Udover momsen, skulle der selvfølgelig betales lidt sikkerhedsstillelse for at få varen ud med det samme.

Momsen skal naturligvis ikke betales til SKAT, men det ved du vel;-)

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt være importørregistreret uden at være momsregistreret.

"SKATs sikkerhedsstillelsesordning

SKAT tilbyder en sikkerhedsstillelsesordning, som anvendes af hovedparten af de danske importører.

Sikkerhedsstillelsen er baseret på, at der opkræves et bidrag på 2,5 promille af toldbeløbet ved hver fortoldning. Bidraget skal betales sammen med tolden den 16. i måneden efter afregningsperioden.

Reglerne findes i § TBEK 64."

http://skat.dk/skat.aspx?oid=2232925

Importerer man som privatperson igennem f.eks. postnord. Så står PostNord for alt. Du får regningen fra PostNord, med både moms, gebyr og evt. told.
Importerer du som CVR nummer igennem f.eks. postnord, Så får du regning fra PostNord på 160 kr. og i den efterfølgende måned, en opgørelse fra SKAT på moms + evt. told + evt. sikkerhedsstillelse. 

Nu har jeg fundet min toldafregning frem.
Den er lavet af Internationalt Postcenter. (formegentlig fordi den kom i lufthavnen)
Beregning af afgifter: Grundlag 447 kr. Sats: 25 Beløb: 111,70 kr. (sjovt nok lige momsen, som ikke kan godt godtgøres hvis jeg ikke er momsregistreret)

Så lur mig om de ikke også bruger "bagatelgrænserne for personer".
Ellers så skulle jeg jo alt andet lige have betalt mere.

Havde jeg købt som privat, havde jeg aldrig set skyggen af denne opgørelse og istedet havde jeg fået en faktura fra PostNord.

Og til dig Ravn, jeg kan se at du har 110% styr på reglerne, så vi lader den bare ligge. Hmm..

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)