Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til en tjekliste til at opstart af video virksomhed!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg brænder for at lave videoer, og har derfor valgt at starte egen virksomhed som skal sælge videoer til mindre virksomheder og organisationer. 
Det hele virker dog noget rodet for mig, da jeg skal omkring alle mulige ting som ikke kun drejer sig om at lave videoer. 
Jeg mangler en tjekliste jeg kan gå efter og ting som er vigtige at huske på i denne proces.   

Jeg har dog selv gjort mig nogle tanker, men støder på nogle spørgsmål jeg ikke lige umiddelbart selv kan besvare. 

Jeg har fundet mig et relevant navn, og fået lavet et logo dertil. Jeg har fået oprettet en facebook side for at nå ud til folk! Indtil videre er det dog kun facebook venner der synes godt om min side. 

Jeg har en meget lille smule kendskab til at lave hjemmesider, har dog købt mig et domæne og lavet dette aktivt. Jeg ved på nuværende fod ikke om jeg skal kaste mig ud i lave hjemmesiden selv, eller betale mig fra det. Hjemmesiden skal i første omgang kun bruges til portfolio og til at vise min kontakt informationer.

Jeg har oprettet en instagram profil, men endnu ikke postet noget. Jeg overvejer hvad og hvordan jeg skal poste på profilen.

Jeg har endnu ikke oprettet CVR-nr. Dette gør jeg først efter at jeg har haft en samtale med en revisor som vil hjælpe mig med de forskellige virksomhedtyper og sætte mig ind i skatte regler mm. 

Da mit portfolie er lidt tyndt har jeg tilbudt 4 forskellige virksomheder om en gratis video. De har alle takket ja. De første 2 videoer er færdige og de sidste 2 er der nogle forhold der skal på plads før det kan sættes i gang. Jeg er derfor gået i gang med 2 private videoprojekter, hvoraf det ene er færdigt. Og det andet godt på vej. 

Jeg har inviteret en iværksætter på frokost for at få en snak om det, at starte op. Hun takkede ja. Og vi har en aftale over påsken.

Jeg har haft fat i en virksomhed, og forhørt mig om de kunne være interesseret i en video. Det er de. Vi mangler dog at slå en pris fast. 

Og nu til mine spørgsmål:

1. Hvordan kan jeg bedst muligt udregne en pris til en potentiel kunde?
(kan man evt. stille et form for regnskab op i exel?)

2. Er det lovligt at lave "dørsalg" - altså gå ud til virksomheder uanmeldt og tilbyde dem en video?

3. Hvordan sælger jeg bedst mig selv og mine videoer? 

4. Kan man "sikre" sig økonomisk inden man søsætter virksomheden? 
Her mener jeg at man har 3-4 kunder inden man sætter i gang eller andet?

Jeg har kamera udstyr, men ønsker at udvide mit grej og mine færdigheder!
5. Kan man lave en plan for hvad man ønsker at udvide med, både af udstyr og kurser?

I forlængelse med spørgsmål 5
6. Kan det bedst svare sig at købe/leje eller evt lease udstyr i starten? 

7. Hvad kan anbefales til at netværke og skabe sig kontakter?

8. Er der noget jeg har overset? Noget der er vigtigt at huske på?

9. Vigtigst af alt, hvordan bevarer jeg overblikket?

Mange tak for jeres tid.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Spændende at du vil ind i video branchen. Jeg arbejder selv med animationsvideoer så tænker jeg kan bidrage lidt her. 

Se mine svar herunder: 

1. Hvordan kan jeg bedst muligt udregne en pris til en potentiel kunde?
(kan man evt. stille et form for regnskab op i exel?)

Vurdér hvor meget tid du skal bruge på opgaven og find en timepris der matcher det du kan.

2. Er det lovligt at lave "dørsalg" - altså gå ud til virksomheder uanmeldt og tilbyde dem en video?

Ja, du må godt lave kold canvas. Jeg vil dog anbefale at give dem et kald først og høre om beslutningstager har tid til at møde.

3. Hvordan sælger jeg bedst mig selv og mine videoer? 

Med en hjemmeside + YouTube kanal + Facebook side hvor du kan vise det frem du laver. 

4. Kan man "sikre" sig økonomisk inden man søsætter virksomheden? 

Der er nogle legater og iværksætte støtte man kan søge om i Danmark, men jeg kender ikke ret meget til dette. 


Her mener jeg at man har 3-4 kunder inden man sætter i gang eller andet?

Det er en god ide at have brugt lidt tid på at ringe til kunder og præsentere det du har for at se om interessen er der inden du ligger alt for meget tid i det ja.

Jeg har kamera udstyr, men ønsker at udvide mit grej og mine færdigheder!
5. Kan man lave en plan for hvad man ønsker at udvide med, både af udstyr og kurser?

Ja god ide, især hvis du gerne vil have banken med. Det giver dig også et godt overblik over fremtidige udgifter, hvilket er vigtigt når du starter virksomhed.

I forlængelse med spørgsmål 5
6. Kan det bedst svare sig at købe/leje eller evt lease udstyr i starten? 

Lease er blevet ret populært og prisvenligt, så overvej dette i starten

7. Hvad kan anbefales til at netværke og skabe sig kontakter?

Amino, LinkedIn, div. Facebook grupper og så undersøg om der er nogle arrangementer omkring hvor du bor hvor det vil give mening at du dukker op og viser det frem du kan.

8. Er der noget jeg har overset? Noget der er vigtigt at huske på?

Du har overvejet de mest vigtige ting.

9. Vigtigst af alt, hvordan bevarer jeg overblikket?

Brug et værktøj som Trello til opgavestyring. Her kan du også notere dine egne ideer etc. ned 

Knæk og bræk med det hele :)

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det lyder da ellers spændende.

Jeg hjælper dig gerne videre med firma- og skatterådgivning samt hjælp til det store forretningsoverblik. Du er velkommen til at kontakte mig på kh@firmafokus.dk eller tlf. 71 99 22 64.

God vind.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ole Rørbye:

Hej,

Spændende at du vil ind i video branchen. Jeg arbejder selv med animationsvideoer så tænker jeg kan bidrage lidt her. 

Se mine svar herunder: 

1. Hvordan kan jeg bedst muligt udregne en pris til en potentiel kunde?
(kan man evt. stille et form for regnskab op i exel?)

Vurdér hvor meget tid du skal bruge på opgaven og find en timepris der matcher det du kan.

2. Er det lovligt at lave "dørsalg" - altså gå ud til virksomheder uanmeldt og tilbyde dem en video?

Ja, du må godt lave kold canvas. Jeg vil dog anbefale at give dem et kald først og høre om beslutningstager har tid til at møde.

3. Hvordan sælger jeg bedst mig selv og mine videoer? 

Med en hjemmeside + YouTube kanal + Facebook side hvor du kan vise det frem du laver. 

4. Kan man "sikre" sig økonomisk inden man søsætter virksomheden? 

Der er nogle legater og iværksætte støtte man kan søge om i Danmark, men jeg kender ikke ret meget til dette. 


Her mener jeg at man har 3-4 kunder inden man sætter i gang eller andet?

Det er en god ide at have brugt lidt tid på at ringe til kunder og præsentere det du har for at se om interessen er der inden du ligger alt for meget tid i det ja.

Jeg har kamera udstyr, men ønsker at udvide mit grej og mine færdigheder!
5. Kan man lave en plan for hvad man ønsker at udvide med, både af udstyr og kurser?

Ja god ide, især hvis du gerne vil have banken med. Det giver dig også et godt overblik over fremtidige udgifter, hvilket er vigtigt når du starter virksomhed.

I forlængelse med spørgsmål 5
6. Kan det bedst svare sig at købe/leje eller evt lease udstyr i starten? 

Lease er blevet ret populært og prisvenligt, så overvej dette i starten

7. Hvad kan anbefales til at netværke og skabe sig kontakter?

Amino, LinkedIn, div. Facebook grupper og så undersøg om der er nogle arrangementer omkring hvor du bor hvor det vil give mening at du dukker op og viser det frem du kan.

8. Er der noget jeg har overset? Noget der er vigtigt at huske på?

Du har overvejet de mest vigtige ting.

9. Vigtigst af alt, hvordan bevarer jeg overblikket?

Brug et værktøj som Trello til opgavestyring. Her kan du også notere dine egne ideer etc. ned 

Knæk og bræk med det hele :)

Mange tak for dit dybdegående svar!

Med hensyn til spørgsmål 1, tænker jeg at jeg måske bliver nødt til at medregne andre ting end min timeløn?
Her tænker jeg blandt andet på ferie, sygedage, og investeringer i nyt udstyr.

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

MathiasNG:

Hej,

Vedr. dit sprg. 1.

Jeg hørte denne podcast så sent som idag:

http://www.podcasts.com/startupsnakken.dk-med-martin-bengaard-og-anders-thue-pedersen-74/episode/006-prisstning-vi-taler-om-hvordan-man-stter-en-pris-p-den-vrdi-man-skaber

Den tror jeg hjælper dig meget.

Mvh Mathias

Meget spændende podcast! Og du har ret, relevant for mig!
Jeg bider særligt mærke i det med værdi og timeløn.

Jeg tror dog at jeg søger noget mere konkret! Måske en måde at stille det op med tal.

Mange tak for dit svar.

Tilmeldt 27. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Temerario,

jeg har selv gået med præcis samme tanker om at springe ud i det, og lave min egen virksomhed. Der har dog været nogle ting, der har gjort, at jeg ikke kunne. Men, mega fedt, at du har gjort det!

Jeg gik også med samme planer om at lave gratis løsninger for nogle virksomheder, så man kunne have en "rigtig" reference overfor fremtidige kunder. Hvordan har det fungeret for dig?

Og, har du et sted sted, hvor man kan se noget af, du har lavet?

Venlig hilsen

Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Fra  Ordkild Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke lige svar til hvert af dine spørgsmål. Men når du er i gang med Facebook og andre sociale medier, så brug dine egne evner til at markedsføre virksomheden på en mega effektiv måde.

Noget så sansevækkende som video er perfekt til at markedsføre sig på. Derfor skal du da selv bruge det. Lav nogle spøjse, skæve og ikke mindst flotte videoer fra din dagligdag som indholdsskaber. Det kan være en veludført timelapse af dig, der sætter op - eller noget helt andet. Du skal bare bruge mediet til at vise dine evner.

Det er din absolut bedste måde at sælge på. Du stormer frem på Facebook med video. Det giver så meget at lægge det ud som indhold. Hvis du er god til videoproduktion, så får du også en masse interaktioner, delinger og kommentarer. 

Hvis du har talentet til at brage ind på et så hårdt marked, som videoproduktion er nu, så handler det om at vise dit værd først - og markedsføre sig på samme tid. Sådan ville jeg gøre det.

Held og lykke!

Tilmeldt 30. Mar 18
Indlæg ialt: 28
Fra  tips Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg helt klart fokuserer på at lave en MASSE videoer.

Få nogen hakker i bæltet, og lav en masse gratis arbejde for dig selv.

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Jeg har ikke lige svar til hvert af dine spørgsmål. Men når du er i gang med Facebook og andre sociale medier, så brug dine egne evner til at markedsføre virksomheden på en mega effektiv måde.

Noget så sansevækkende som video er perfekt til at markedsføre sig på. Derfor skal du da selv bruge det. Lav nogle spøjse, skæve og ikke mindst flotte videoer fra din dagligdag som indholdsskaber. Det kan være en veludført timelapse af dig, der sætter op - eller noget helt andet. Du skal bare bruge mediet til at vise dine evner.

Det er din absolut bedste måde at sælge på. Du stormer frem på Facebook med video. Det giver så meget at lægge det ud som indhold. Hvis du er god til videoproduktion, så får du også en masse interaktioner, delinger og kommentarer. 

Hvis du har talentet til at brage ind på et så hårdt marked, som videoproduktion er nu, så handler det om at vise dit værd først - og markedsføre sig på samme tid. Sådan ville jeg gøre det.

Held og lykke!

Hej Kasper, tak for dine fif!!

Nogle rigtig fine idéer!  Jeg har selv spekuleret en lille smule i noget af det du nævner!
Tak for input! :D

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)