Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyansat timelønnet har haft 2 sygedage.. Hvad skal jeg så?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :-)

Jeg har lige oprettet virksomhed og er altså helt grøn indenfor alt det administrative, lige fra bogføring, lønningssystemer til indberetning osv.

Jeg er nu stødt på min første udfordring. Min nyansatte timelønnede medarbejder har haft 2 sygedage i den her uge. Hvad gør man så?

Jeg skal jo ikke udbetale ham løn endnu. Men hvornår skal jeg det?  Hvornår kan jeg indberette på NemRefusion? Og hvor skal jeg indberette de her to sygedage? Altså for det skal jeg vel et sted, således at han kan gå ind og søge om sygedagpenge eller hvordan?

Jeg er selv månedslønnet og har været det altid, så har aldrig selv skulle forholde mig til sygdom, ferie o.a., da jeg jo bare har fået løn uanset.

Jeg har prøvet at søge og læse, men er altså lidt forvirret..

Håber nogen vil hjælpe :-)

Mvh. Tanja 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja

Jeg vil meget gerne hjælpe dig igang med bogføringen og løn indberetning, og hvad du ellers har af spørgsmål. Smid mig en mail på info@jasminsbogholderi.dk. så tager vi den derfra stille og roligt :) 

Med venlig hilsen Helle

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Fra Dalmose
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja Jeg vil klart anbefale at der lige ses på dine kontrakter, da du senere evt vil skulle"bruge" dem, hvis din ansatte stopper/opsiges. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)