Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stepper op fra beregningskonsulent til producent - nogen issues?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Et muligvis simpelt spørgsmål: Jeg er i forbindelse med et konsulentarbejde blevet bedt om selv at levere en teststand, jeg har konstrueret. Dvs jeg ikke blot udleverer beregninger og detaljerede tegninger men også reelt bliver producent på opstillingen med det meransvar det giver for, at omkostningerne til dele og opsamling holder, og at jeg tager en "rimelig" merpris for også at bære risiko for tab, hvis opstillingen viser sig fejlkonstrueret og skal laves om for egen kost.

Udover, at jeg dermed skal forestå CE-mærkning, er der så noget, jeg skal være obs på?

VH Niels

Fra Århus
Tilmeldt 22. Jan 18
Indlæg ialt: 8
Fra  TECCA - Teknisk tegning & rådgivning Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro at din produkt-ansvarsforsikring skal ændres når du går fra at tilbyde en ydelse der hedder teknisk dokumentation, til et reel produkt. Ellers ser jeg ikke de store problemer/ændringer ved at sadle om til en sådan konstellation. Og i virkeligheden handler det vel om at du sourcer et færdigt produkt for dem, så det er da bare at køre på :)

Venlig hilsen

Christian

Tilmeldt 24. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for svaret, blot til opfølgning:

Jeg kørte blot på, men produkt-ansvarsforsikring viste sig at være mere komplekst end som så - og blev derfor aldrig tegnet. Nu virkede opstillingen fint og jeg har leveret et par andre apparater også sidenhen, men det er gået op for mig, at som enkeltmandsvirksomhed, hæfter jeg faktisk privat med lejlighed og alt, hvad jeg ejer, hvis noget går helt galt. Så er igang med at oprette holding og aps...:-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)