Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guldsmed sparring

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har en ide til et vedhæng til et smykke og jeg vil høre om gode ideer til, hvor jeg finder en god guldsmed jeg kan sparre med? 

Vedhænget er videnskabeligt og unikt og jeg mangler sparring indenfor følgende:

1. Holder ideen?

2. Hvilket af mine koncepter skal jeg gå videre med?

For info er jeg ikke selv guldsmed og designer ikke selv smykker, og jeg ønsker ikke selv at fremstille smykker.

/Kristian

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Anbefaler, at du snakker med en guldsmed og forhandler, de kender markedet bedre end andre.

Så om ideen holder, og hvilke koncepter/designs du skal fokusere på, det må de vide bedst.

Men med det sagt, da jeg for et par år arbejdede offshore på norsk sektor. Der var der nogle boreplatforme, som havde et smykke værksted, hvor folk kunne arbejde/tilbringe tiden efter arbejde. De betalte kun for materialet (primært i sølv og guld til købspris)

Der var nogle der var kanon dygtige, kan huske en historie om en, der var på turnus før mig, han havde lavet en halskæde, og han fik den synet i Danmark til en salgspris af ca. 10.000 DDK. Men med en guldværdi af omkring 1.000 NOK.

Jeg kender desværre ikke så mange kontakter deroppe mere, så jeg kan ikke henvise dig. Og det er et par år siden jeg var på norsks sektor, så kan heller ikke anbefale nogen, som jeg personligt ved er dygtig til netop dette.

Men du kan jo få lavet en model/prototype af en guldsmed, og så dernæst få den værdsat. Og måske få solgt designet? Eller copyright designet og dele salg/omkostninger med fremstilleren? (Beklager kan heller ikke henvise dig til en guldsmed)

Du må søge omkring dig. Men tag kontakt til de folk, der har kendskab til markedet. Sandsynligvis, så vil en tilfældig guldsmed være mere troværdig, end en tilfældig Amino bruger.

Mvh Allan

Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Tak for dit svar. Spændende med guldværkstedet på boreplatformen, det var jeg ikke klar over.

Jeg søger ikke en guldsmed der skal give mig svaret på mine forskellige koncepter til ideen, men mere til sparring og derved give en ide om hvilken vej jeg skal gå.

Jeg tror jeg går forbi den lokale guldsmed, men ville lige tage chancen herinde først. Der sidder mange gode hoveder herinde og måske der var en der havde en ide til at komme videre.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)