Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til markedsføringsuddannelsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er helt ny herinde, så håber i kan hjælpe mig lidt :-)

Jeg går på markedsføringsøkonom, startede her i feb.
Sagen er den at jeg har svært ved at se en sammenhæng, i forhold til det jeg læser.
Jeg søger råd og vejledning omkring, hvad der er godt at fokusere på, hvilke teorier og modeller der er ekstra vigtige, hvordan er eksamen. generelt bare nogle gyldne råd omkring det hele :-)
Føler ikke at underviserne er særlig gode til at forklare, så derfor håber jeg nogle herinde kan hjælpe.

på forhånd tak :-)

Tilmeldt 27. Mar 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg læser til markedsføringsøkonom og det har jeg gjort siden september 2016 det vil sige jeg er færdig til juni. 

Nu ved jeg ikke hvad hverken dit motiv bag uddannelsen er og om du har en STX eller HHX mm.

Men jeg har en HHX, og synes et eller andet sted bare det er en udvidelse af det. Og fra mit perspektiv er sammenhængen at give en meget bred forståelse af selve emnet og branchen. Det er et springbræt til noget større og mere specifik. Jeg er i praktik lige nu, og mine medpraktikanter som læser andre uddannelser er meget mere specifikke ind på et emne end markedsføringsøkonomen er. For der er både en masse økonomi, strategi, adfærd, analyser osv. så hele vejen rundt - ligesom en HHX, bare på et højere niveau.

Og det er jo både godt og skidt. For jeg kan sige ja til næsten alle de opgaver min praktikvært tilbyder mig, da de opnår mine læringmål, hvor mine medpraktikanter skal være mere opmærksomme. Men det gør også at jeg ikke har noget håndgribelidt at sige det er jeg og det kan jeg. Og det gjorde at det var rigtig svært for mig at finde en praktikplads, men det sted jeg så er i nu, elsker at jeg kan lidt af det hele og tager det i stiv arm og forsøger så godt jeg kan. Det håndgribelige element er lidt svært for mig, for jeg elsker struktur og ved hvad jeg har - men på den anden side åbner det også en masse døre også døre jeg måske ikke lige havde regnet med ville være åbne for mig. 

Et råd kunne være at reflekter meget og være kildekritisk hvad der faktisk virker i den virkelig verden! Marketing ændre sig hele tiden, selv fra da jeg startede på uddannelsen har det ændret sig meget. Og menneskers adfærd overfor markedsføring er hele tiden i ændring. Så hvad du bliver undervist er rigtigt, men se det fra flere perspektiver og om det også passer til nutiden. 

Og huske altid analyser og derud fra fik succeskriterierne for virksomheden og hvordan de så skal handle for at opnår det. Igen hvis du har læst eller kender til HHX er det hele ligesom erhvervscase - hvis du spøger mig. 

Ved ikke om dette svar har givet dig hjælp men håber - Ellers skriver du bare ;) 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)