Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man arve en brugsret til et areal???

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KGGK

Den primære kilde til at løse sagen er selvfølgelig

ordindholdet og tegningsindholdet af de adkomstdokumenter,

der er lyst på ejendommen, men det er klart, at forliget

var en personlig ret for din afdøde ægtefælle og ikke for

hverken dig eller andre.

Det er også klart, at Foreningen ikke kan lægge parkerings-

pladser henover det areal der skal anvendes til færdsel til

og fra garagen, men det er så elementært, at der må være

andre elementer i tvisten ?

Det var Rottereden den beverding hed i "huset på Christianshavn"

hvor alt udspillede sig og jeg fornemmer foreningen gør sit bedste

som copycat, mens du - hvad jeg i den grad godt kan forstå - er

mere til Thehuse, så hvad med at sælge og købe dig ind i en mindre

broget generel forsamling ? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være et godt forhandlingsargument, og det kan forhindre gentagne diskussioner med ejerforeningen.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 27. Mar 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hej og tak for svar...

tænkte nok det, at advokaten, der stod for forliget ikke havde en dyt forstand på det - af skade bliver man klog.

kan ikke sælge, da de 4 garager ligger perfekt i forhold til det museumsprojekt, jeg står for. De ligger perfekt i forhold til afstand osv. og der er grav - så det er der museet bilpark skal være, da man ikke kan parkere ved museet.

adkomstdokumentet lyder som følger:

undertegnede ejer af ejendommen matr.  x, beliggende yyy, erklærer herved at ejendommen er en ejerlejlighedsejendom. På ejendommen er opført en to-etagers beboelsesbygning med kælder, udnyttet loftsetage og et særskilt beliggende depot.

ejendommen opdeles i 6 ejerlejligheder angivet med numrene 1-6 på omstående fortegnelse og på vedlagte af landinspektør z attesterede kort over de enkelte ejerlejligheder.

Ovenstående erklæring og omstående fortegnelse begæres i medfør af lov om ejerlejligheder noteret på matr. x

**

så følger en tabel med nr. på lejlighederne, deres beliggenhed i huset, hvad de må bruges til, areal og fordelingstal

under tabellen står som følger:

Fællesrum (gange, fyr- og vaskerum) = 105m2

Det attesteres, at de i fortegnelsen indeholdte oplysninger for så vidt angår ejerlejlighedernes beliggenhed og numre er korrekte samt at de angivne areal for ejerlejlighederne er i overensstemmelse med den af mig foretagne opmåling.

17-10-1969

Underskrift

**

dernæst følger en plantegning af begge huses placering på matriklen

hovedhuset har nummerering på de enkelte lejligheder og loftsrum

en tegning af matriklen, hvor husene er placeret, hvordan grunden er fordelt til de enkelte lejligheder.

Humlen ligger begravet her for iflg. EF har mit hus så ikke eksklusivitet på brugsretten af jorden foran huset - på trods af det er nævnt. Men det er jo det samme som loftsrummene som jeg ser det.

har talt med udstykkeren, der er en meget ældre herre nu og han siger at grunden foran garagerne tilhører garagerne og ingen kan tage dem fra huset.

hvorfor er det så lige, at vi/jeg nu er havnet i denne suppedas og landinspektøren siger det samme men.... landinspektøren siger også at der måske skulle have været en forklarende tekst. Men det gjorde man åbenbart ikke den gang.

For os / mig er det soleklart - men vi er så åbenbart de eneste, der kan se og forstå tegningerne. Så tilbage står nu, hvad kan jeg gøre og hvorfor kan man ikke sende foto med i aminos trådsystem???

TAK for hjælpen og god påske

Tilmeldt 27. Mar 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

- sjovt du nævner Thehuse - er ved at lave et kaffemuseum - men er thedrikker og ja Rottereden - en verden for sig selv og skøn at se og gense serien.

vil dog mene, at det er advokaten, der har styrepinden her og han bare kanøfler alt og alle, for at mele sin egen kage.

tidligere ejer af garagerne har ALDRIG haft bøvl med EF - og han er rystet over deres opførsel for i bund og grund kunne EF jo selv have købt garagerne, da de blev sat til salg.

nå jeg håber det bedste efter påske og takker for input, vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

"eksklusiviteten" forsvandt i og med forliget blev indgået, men

færdselsretten burde være selvindlysende eftersom der er tale

om "garager", men er det der benævnes "depot" ret beset

"garager"?

Med alle tænkelige forbehold lyder det som om landinspektøren

kunne have været mere omhyggelig og da sagen er så gammel,

tror jeg ikke Landinspektørnævnet kan eller vil se på sagen.  

Og da du og foreningen har ført 3 retssager om stort set det samme,

formoder jeg at alle relevante tidligere domme på området har været

minutiøst scannede, så mit afsluttende påskeønske for dig må være,

at foreningen  også er træt af advokatregninger og forliger sagen

endnu en gang.

Tilmeldt 27. Mar 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hej og god aften

og tak for info. Kan det muligvis gå efter dårlig advokatrådgivning - jeg mener, nu er jeg jo så endnu dårligere stillet end før forliget...

og har mistet rigtig meget tiltro til de advokater, der bare tager sagen for pengenes skyld og ikke for at hjælpe klienten.

jeg tvivler på, at tidligere domme på området er fundet og scannet - det skulle bare gå superhurtigt pga. en forestående efterårsferie!

EF skal betale 86% af deres advokatregning og jeg de sidste 14% + mine egne omkostninger af økonomisk art samt på helbred.

Men MANGE TAK for råd - jeg blevet meget klogere....

og god påske til dig.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)