Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler inden for PMV omkring løn & ansættelse.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg har startede et pmv, og i den forbindelsen har jeg et enkel spørgsmål. 
Jeg er klar over man som et pmv ikke må have nogen ansatte eller lign. Jeg er så lidt usikker på om hvis jeg fx skulle få en freelance fotograf til at fotografere for mig og jeg gav han / hende en form for honorar, altså en aftalt pris for en opgave. 

Vil det blive betegnet som en ansat og dermed ikke være i orden ? 
Eller hvordan skal jeg forholde mig til dette ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

du må ikke have ansatte - og ikke honorarlønnede i PMV - det kræver arbejdsgiverregistrering og det er en af de pligter man ikke må have i PMV. Du må købe af et CVR men ikke have honorarlønnede i PMV

Jeg er ikke klar over, om du rent praktisk KAN registrere arbejdsgiver og dermed blive til enkeltmands og stadigt være uden moms. Det burde være muligt da de to ting ikke har med hinanden at gøre - men jeg tvivler lidt at det kan gøres rent praktisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke ansætte. Men er det også nødvendigt? Mener, hvad hvis du bare betaler dem, for det de har gjort for dit firma. Det er jo ikke et time lønnet ydelse, men et færdig projekt de giver dig. så hvis du bare sørger for selv at bogføre det, og så de selv sørger for at indberette deres indtjening til SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:
og så de selv sørger for at indberette deres indtjening til SKAT.
det er ikke lovligt- Honorar betalt til CPR personer fra virksomheder til private skal indberettes som honorar (man kan ikke selv skrive honorar ind i rubrik 12 hvor det hører til - det kan kun arbejdsgivere)
jeg kan ikke forestille mig at PMV er fritaget for arbejdsgiverregistrering (og dermed enkeltmands) i forhold til honorar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke var faktisk det samme Allan. Nemlig at det var en form for honorar for en evt opgave. 

Men det lader desværre ikke til at være så enkelt. Øv øv. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg selv har også et PMV, til at starte op på. Man må ikke have ansatte eller bruge lønnet arbejde udefra. D.v.s såfremt du ønsker, at bruge en freelancemedarbejder bliver du nødsaget til, at registrer din virksomhed som enkeltmand. 

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:

Hvad med rubrik 15? Der står "Anden løn eller honorarer, der ikke er med i andre rubrikker."

http://skat.dk/skat.aspx?oId=367443&chk=214849'

mvh Allan

Den er absolut ikke til honorar for udført tjeneste for virksomheder (kunne være til privat rengøring løn/honorar) - og det er et helt klart nej til ansatte af nogen art i PMV
Det ville også være et ordentlig hul, hvis loven om at ALLE betalinger fra erhvervsdrivende virksomheder til CPR personer skal ske med indberetning - ikke galt for et PMV
http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html  om pligten som omfatter erhverv til CPR

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)