Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af firma og oprettelse af nyt

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et cvr nummer indenfor onlinehandel og hjemmesidedrift. Jeg er på vej til at lukke firmaet ned - det er et Aps og der står en sum penge. Jeg overvejer at oprette et nyt cvr nummer indenfor import af møbler fra østen. Er det muligt at jeg kan overføre den sum penge, der står på det Aps som jeg gerne vil lukke ned og indsætte det på det nye cvr nummer ?

Er der tillige en dygtig og prisfornuftig revisor der kan hjælpe hermed

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor i alverden vil du lukke firmaet ned, for så at starte et nyt? Hvorfor bruger du ikke bare dit nuværende firma til import af møbler ?

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - fordi navnet på nuværende cvr  er meget IT relateret og vil gerne have et firma navn som er mere beskrivende omkring import og møbler. Endvidere er nuværende CVR ikke noteret til import.

Hilen Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej !

kontakt KGN Erhverv. mest profi og super god service.

Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Henriksen:
fordi navnet på nuværende cvr  er meget IT relateret og vil gerne have et firma navn som er mere beskrivende omkring import og møbler. Endvidere er nuværende CVR ikke noteret til import.

Du kan da uden problem ændre firma navnet og dine vedtægter samt evt. branche kode. Ligeledes kan du også importør / eksportør registrere dig. Alt sammen kan gøren online via Virk.dk

At lukke dit eksisterende firma og starte et nyt, vil være langt mere omkostningstungt og tid tidkrævende end at om registrere firmanavn, branchekode samt evt. vedtægter.  

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Ravn

OK - det er interessant det du skriver - det vidste jeg ikke. Så jeg kan nemt klarer alt det inde på VIRK.dk

Formoder også jeg så kan registrerer det til at være toldregistreret.

Tak for input

Thomas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Henriksen:
Så jeg kan nemt klarer alt det inde på VIRK.dk

Ja du kan ændre det hele, mener nogle af ændringerne koster et mindre gebyr. importør registrering kan du også lave online.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas. Når virksomheden drives som ApS kræver fx rettelse af navn en vedtægtsændring - det kan desværre ikke blot rettes på CVR.dk. Lad mig høre hvis du har brug for hjælp, så giver jeg gerne et uforpligtende tilbud på de nødvendige tilrettelser :-)
Vh Daniel

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Schmidt:
det kan desværre ikke blot rettes på CVR.dk.

Både navn og vedtægter kan da rettes på virk.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Daniel Schmidt:
det kan desværre ikke blot rettes på CVR.dk.

Både navn og vedtægter kan da rettes på virk.dk

enig - kræver en generalforsamling med beslutning og mon ikke trådstarter der kan opnå fuld enighed med sig selv - og så ændres vedtægter iht GF og man går i virk.dk med upload af det som kommer til at fremgå når branche ændres - ny branche kode - evt nyt navn (mener 180 kr gebyr for ændringer per stk) - men derfor kan man da godt også tage hjælp til det (givet mod betaling)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)