Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af udført arbejde efter kunden holder op med at vende tilbage

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

Jeg havde en kunde, der skulle have lavet nyt website for snart 2 år siden. Der blev lavet et helt frisk design efter en grundig snak om deres ønsker og ideer. Feedback på designet kom der aldrig selvom jeg rykkede igen og igen over et par måneder.

Siden har jeg så haft rygende travlt og glemt alt om opgaven og har aldrig hørt fra kunden.

Hvordan er reglerne ift. fakturering af udført arbejde? Fakturerer normalt udført arbejde, når en kunde vælger ikke at fortsætte, men når der nu er gået så lang tid, er det så overhovedet noget jeg kan?

På forhånd tak for input :)

Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 19. Oct 15
Indlæg ialt: 28
Fra  TBRegnskab Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis det er 2 år siden, så synes jeg det er noget problematisk at sende en faktura. Jeg ved ikke om der er noget lov der kan henvises til, men etisk synes jeg ikke at det er okay. Det er jo din egen skyld, at du ikke har fået sendt den før så må du også selv tage det tab. 

Prøv evt. at forestille dig, at det var dig, der pludselig fik en faktura for noget, der er lavet/sket for to år siden, hvordan ville du så reagere?

God påske

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at kontakte kunden. Og hør så hvor han er henne .... -

Start med en dialog - og find så ud af om han kan blive en kunde .... så kommer pengene ind den vej. Ellers forklar ham at du har nogle "abejdssedler" liggende fra tidligere - og at du bliver nødt til at sende ham en faktura på noget af det arbejde du har lavet -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Forældelsesloven indeholder bl.a., at du kan gennemføre et krav inden 3 år fra det tidspunkt du kunne have sendt din faktura.

Forinden dette skal du have sendt en faktura og mindst en rykker med et varsel på mindst 10 dage.

Herefter skal du inden 3 års fristen:

Sende enten et betalingspåkrav til Fogedretten 

Eller en stævning - Civilretten (værnetinget hvor vedkommende skylder bor)

Se mere på www.domstol.dk

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@TBregnskab 

Jeg ville da først og fremmest være ekstremt flov over aldrig at være vendt tilbage og så ville jeg straks betale hvad jeg skyldte - men det er bare mig.

Men godt med input :)

@Per

Havde under alle omstændigheder tænkt mig at tage det helt civilt med dem. For mig er det ikke værd at starte problemer over, så godt input :)

@Ib

Tak for retslig info, det var også lige hvad jeg håbede på sammen med etik og råd til at takle det.

...fantastisk respons, tusinde tak :)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TheCokeGuy:
Jeg havde en kunde, der skulle have lavet nyt website for snart 2 år siden. Der blev lavet et helt frisk design efter en grundig snak om deres ønsker og ideer. Feedback på designet kom der aldrig selvom jeg rykkede igen og igen over et par måneder.

Først og fremmest skal du have styr på om kunden har bestilt et design, som du har lavet eller du har lavet et designoplæg som "kunden" har valgt ikke at arbejde videre med. Basis havde du en ordre eller håbede du på at få en ordre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)