Gennem min virksomhed (Scanjob) sender jeg årligt en hel del unge menneske ud i arbejde til bl.a. Portugal og Sverige, og jeg føler selv, at, jeg har godt styr på min målgruppe. Dog har jeg svært ved at finde den helt rigtige præmie til en konkurrence på Facebook. Jeg synes, at præmien skal være noget som symbolisere min virksomhed, men da jeg ikke sælger et fysisk produkt finder jeg det svært at vælge. Præmien skal vel som udgangspunkt på en eller anden måde være relevant iht. min målgruppe og det min virksomhed tilbyder.
Her er de præmier som jeg har overvejet:
- Bose QuietComfort 35 - B&O H9 - Vandtæt kamera - Rygsæk/kuffert af god kvalitet - Solbriller - Powerbank
Jeg har brug for jeres hjælp til at finde en præmie som er helt perfekt. I er meget velkomne til at komme med forslag :)
Hvis din målgruppe er unge der er klar på at, drage ud i den store verden for at, jobbe og få erfaringer, så har du ramt rimelig godt plet vil jeg mene.
Find en sponsor som netop sælger disse produkter. Så kan du nævne sponsorens navn i opslaget, samt forhåbentlig få produktet til en meget bedre pris.
- Det vil give god mening hvis i kan lavere et længere samarbejde, f.eks. at man får 25% på alle produkter, hvis man finder et job i udlandet gennem dig.
Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.
Her er det, som vi altid rådgiver vores kunder til:
Lav en konkurrence med dit eget produkt! Lad mig forklare dig hvorfor. Alle ønsker en powerbank. Ale kan bruge et vandtæt kamera. Og alle kan bruge solbriller, iPhones og computere. Derved får du en masse leads - og opmærksomhed fra personer - som reelt set aldrig bliver kunde hos dig; men du har betalt for deres kliks. Det er en skam.
Du kunne herved kombinere din konkurrence med noget, der symboliserer jeres virksomhed: "Få 15 gode tips til, når du skal ud og arbejde i udlandet. Samtidig deltager du i vores konkurrence om en iPad."
Herved kan du skære en del af de folk, som ikke vil ud og arbejde (som jeg formoder er din forretningsmodel), men har samtidig et håndgribeligt produkt.
Good luck.
(En Facebook Lead Ad med en konkurrence er pokkers effektiv. Disse leads kan være GULD værd!)