Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købt ud af en I/S

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber I kan være behjælpelig med følgende spørgsmål.

Vi har været 3 partnere i et I/S - pr. 1. juli 2016 bliver jeg og en anden partner købt ud via en udtrædelsesaftale som vi alle 3 har godkendt og underskrevet. Den sidste partner har accepteret, at overtage alle gældsposter og det resterende personale. Kan vi stadigvæk være forpligtet i forhold til den eksisterende gæld når denne aftale er indgået. 

Håber I kan være behjælpelig med svar på dette - På forhånd tak.

Flemming

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Flac:

Håber I kan være behjælpelig med følgende spørgsmål.

Vi har været 3 partnere i et I/S - pr. 1. juli 2016 bliver jeg og en anden partner købt ud via en udtrædelsesaftale som vi alle 3 har godkendt og underskrevet. Den sidste partner har accepteret, at overtage alle gældsposter og det resterende personale. Kan vi stadigvæk være forpligtet i forhold til den eksisterende gæld når denne aftale er indgået. 

Håber I kan være behjælpelig med svar på dette - På forhånd tak.

Flemming

Hvis I har stiftet gæld/forpligtelser imens du var med i I/S, så hæfter du vel solidarisk ift. tredjemand så længe I/S lever, med mindre kreditor/tredjemand accepterer at I nu ikke længere hæfter. 

At du så har indgået en aftale med den resterende i I/S om at han nu skal hæfte alene, det må være en sag mellem dig og ham, og må være tredjemand uvedkommende. 

Du skriver at I var tre, og at to af jer trådte ud. 
Mig bekendt kan man ikke have et I/S med kun én part, så er du sikker på at I/S fortsat er virksomt? Kan det eventuelt være lukket som I/S og så genopstået som (alt muligt andet)?
Eller kan der være indtrådt en ny interessent, så der igen er mindst to?

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I/S er personlig virksomhed så solidarisk hæftelse slutter ikke fordi I/S lukkes.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

"I/S er personlig virksomhed"
Forkert.
Interessenterne kan f.eks. være ApS.

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det har du ret i:) Men den solidariske hæftelse slutter ikke - så er det bare ApS der hæfter.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig.
Derfor er det også vigtigt at vide om I/S blev lukket ned, så alle forpligtelser og gæld blev håndteret i den forbindelse.

Hvis gæld ikke kan håndteres når et I/S lukkes ned, så skal kreditorer vel gøre restkrav gældende over for interessenterne når lukningen kommer til deres kendskab.

Jeg kan kun gentage min generelle anbefaling om at undlade I/S, med meget få undtagelser. Solidarisk hæftelse er en alvorlig sag.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)