Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket SEO firma skal jeg vælge til mindre webshop virksomhed?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes det er svært at vælge et SEO firma til min virksomhed der er en webshopnettet. Det er ikke ligesom en håndværker, hvor han får en vis timeløn, og så er det fint. De får godt nok en månedlig løn, men det er jo svært at vide hvor mange timer de lægger i det osv. :-)

Kan i anbefale nogle gode SEO firmaer, som i har gode erfaringer med til at lave SEO? Jeg har snakket med kompetencekanalen, spotOn marketing og bonzer. Den sidste havde en rigtig god pris til mig, men ingen anmeldelser desværre, så det er svært at vide om man køber katten i sækken. 

Og hvilke overvejelser skal jeg gøre mig inden jeg vælger et firma? Jeg har selv ret godt styr på SEO, og har selv lavet meget af det på min hjemmeside.

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte at skrive at jeg også søger sparring til Facebook og adwords annoncering, så det skal firmaet også være kompetente indenfor :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 12. Aug 16
Indlæg ialt: 75
Fra  MPD v/Jens Petersen Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo vælge et professionelt firma som mit. www.mediedk.dk 51424173

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gælder ihvertfald om at være vågen, og kun binde dig for en måned af gangen, så det er nemt at smutte hvis ikke firmaet laver noget.

Fordelen er at du har forstand på seo og selv kan følge med i om der sker en udvikling.

Og så kan man jo sige at seo er ret dyrt. Men som webshop er det også nemmere at se om der kommer flere salg fra ikke betalte annoncer. Hvis der gør det, ja så virker den seo der bliver lavet. Og holde øje med om man kommer til at ranke højere med ens søgeord.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mement_mori

Kan varmt anbefale at tage en snak med Markedsfoøring Online - ring til Anders på 2856 5530

Lars

Tilmeldt 27. Dec 15
Indlæg ialt: 24
Fra  Cortzen Digital Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gerne give dig et godt tilbud på SEO.

Vi kan starte med at kigge på dine mest luktrative produkter, så du får gang i dit cashflow.

- Cortzen Digital.

Tilmeldt 5. Apr 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra erfaring kan jeg anbefale http://www.blidorf.dk/. Han hjalp AVT imens jeg var ansat der.  Han skabte rigtig gode resultater i en branche, der har en høj konkurrence. Så Yes for ham. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mement,

Kanon godt spørgsmål som jeg gerne vil svare på :-)

Du kan bede om at, få en opgørelse fra dit SEO firma hvor du beder om en forklaring på hvad timerne er brugt på. De fleste SEO firmaer har ikke noget imod at, man spørger efter sådan en. 

Ydermere kan jeg fortælle dig at, jeg godt kan hjælpe dig med sparring i forbindelse med SEO, AdWords og Facebook. Du kan faktisk få 10 timer til kun 2500 DKK. Du kan læse mere på DigitalAalborg.dk eller kontakte mig på rami@digitalaalborg.dk

Rigtig god dag :-)

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Fra Virum
Tilmeldt 25. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Fra  InboundCPH ApS Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - Overveje at køre videre selv og i stedet bruge penge på at få at få lavet en ordentlig søgordsanalyse, produceret godt indhold samt linkbuilding.

Hvis du har godt styr på SEO og ønsker en kombi af eksponering, SEO links og salg kan jeg anbefale at du kigger på https://shopsaver.dk

Held og lykke!

Fra Helsinge
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Det er en jungle for at sige det mildt. Det er stort set umuligt at være sikker på nogen som helst form for effekt/værdi for pengene. Før jeg blev webshop-ejer havde jeg siddet på mediebureau i 15 år (med seo og adwords folk på mit team) og var helt sikker på at et af de steder jeg ville kunne gøre en forskel var på området for bureauvalg. Det tog 3 år, 5 forskellige bureauer og en hulens masse penge og så droppede vi alt ekstern bureauhjælp. 

Jeg har gennem tiderne haft berøringsflade med alt fra enkeltmandsvirksomheder til større og kendte bureauer, herunder kompetencekanalen.

Det er ubetinget det område hvor vi har smidt flest penge ud af vinduet, hvorfor vi til sidst også tog det hele in house og levede med et lavere niveau, men til gengæld også sparede en masse penge. For os var det bedre fx at lave SEO til index 80 selv og spare bureauet ift SEO til index 90 inkl bureauomkostninger. 

En af årsagerne til at der er svært er fx en oplevelse med et bureau som lavede nogle groteske elementære fejl, hvor vi simpelthen var nødt til at gå ind og stoppe deres adwords håndtering. Hos en anden betalte vi får noget generet SEO kode som vi efterfølgende fandt ud af var forkert (Begge situationer hos større bureauer). En anden lokal webshop benyttede samme bureau og roste dem til skyerne. Vi har sågar samme kontaktperson (Men ikke samme person der fiksede det daglige arbejde). 

De fleste bureauer har nogle fornuftige salgsfolk/kontaktfolk, mens kvaliteten af det arbejde der skal udføres i den grad afhænger af "hvem der lige er på kontoret til at håndtere det daglige arbejde". Tror ikke det nytter noget at "kræve at få den bedste mand" og så er man lige vidt. 

Jeg kan tilslutte mig holdningen til 1 måneds binding og vil bureauet ikke være med til det så ville jeg takke nej. Risikoen for tabte omkostninger er langt større en risikoen for tab af potentiel effekt. Det skal kunne lade sig gøre at dokumentere effekten af arbejdet fra starten selv om du vil høre mange umiddelbart troværdige argumenter for det modsatte (fra bureauernes side). Det gælder også på SEO delen.  

Det lyder som et surt opstød, hvilket det til dels er. Det ændrer ikke ved at jeg er 100% overbevist om at der findes mange kunder der oplever at de får god valuta for pengene. Tilsvarende er jeg helt overbevist om at det er et lotteri for mange, så mine eneste reelle løsningsforslag (Hvis man vil benytte ekstern hjælp) er

1. Få nogle referencer til gode kontaktfolk (Nemt) men også få de rigtige i maskinrummet til at lave arbejdet (Svært/meget svært). 

2. Er du i tvivl om hvorvidt der performes så træk stikket med det samme. 

3. Sørg for at jeres interne indlæringskurve stiger så I selv har mulighed for at overtale når I ønsker det.

Den eneste undtagelse til rækken af ikke-performende bureaer har været Online Partners på den tekniske SEO del. 

Det er et område som burde være indhyldet i positiv energi med fokus op vækst og øget indtjening, men er kilde til store frustrationer for en del webshops.

Ggod fornøjelse. Håber du rammer den rigtige.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)