Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud fra firma efter tvangslukning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et IVS som nok snart kommer til tvangslukning ved skifteretten pga. manglende indsendelse af årsregnskab. Det er helt fint, da det ikke drives mere, og firmaet har hverken gæld eller aktiver. Det ser ud til at der endda vil være et overskud, efter den sidste moms bliver betalt. Tager statskassen de penge som evt. måtte stå tilbage i firmaet eller får ejerne udbetalt dette efter lukningen?

Det skal siges, at jeg fra samtlige revisorer jeg har snakket med, er blevet rådet til blot at lade det tvangsopløse, da vi alligevel vil lukke firmaet. Jeg kan godt leve med at have det stående på CVR-registeret. Vi har indsendt selvangivelse, så Skat burde være tilfredse på den front.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis der er et provenu så vil det normalt - med mindre vi taler om store penge (over 30.000 ofte) gå til statskassens/skifterettens omkostninger

Normalt kunne rådet have været erklæringslukning hvor der kunne være penge til overs og man slap for altid at stå med tvangslukket under sit navn i CVR men ellers er det nok bare fint som det er

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Så hvis jeg vil have pengene ud til ejerne, så bør jeg udbetale resten som enten løn eller udbytte, ikke sandt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil jo risikere hvis du agerer når du ved du har advarsel om tvangslukning ved at udbetale løn lige op til, at skifteretten klart omstøder det
Udbytte kræver jo i IVS dels at der er opsparret en reserve på 50 t og hvis der er det, så er tvangslukning ikke skidt valg - dels generalforsamlig mm

Du må ikke gøre ting og sager hvis du allerede ved du ryger til tvang - hvis det kan ses som at du tømmer selskabet - men ellers er løn (forudsat du er sikker på retten ikke ser det som tømning) muligheden med samtidigt skatteindberetning og betaling skat osv

vh Jóhn

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det sikre valg vil være bare, at lade det være? Jeg vil gerne være sikker på, at mødet med skifteretten bliver så problemfrit som muligt - og derved kunne sove roligt om nattten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

cowboydiver:

Så det sikre valg vil være bare, at lade det være? Jeg vil gerne være sikker på, at mødet med skifteretten bliver så problemfrit som muligt - og derved kunne sove roligt om nattten.

ja det vil være min opfattelse - så snart du ved du skal til tvangslukning skal du ikke fordele til ejere umiddelbart og slet ikke hvis du har fået meddelelse om tvang. Så indkaldes du (eller direktøren) og skal give forklaring og tal som de bedst kan

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

I see. Der er jo ikke begået noget ulovligt i virksomheden (af hvad jeg ved), og vi har selv lavet regnskab, så godt vi kunne, så mon ikke vi klarer snakken med skifteretten. Vi har bare været nogle førstegangs-startup'ere som ikke har været opgaven helt voksen. Lærestreg til næste gang: Få mig en bogholder fra start :P 

Anyways, tak for hurtigt svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

cowboydiver:
mon ikke vi klarer snakken med skifteretten
jo det behøver du nok ikke frygte som du beskriver det - de har - desværre - alt for mange IVS så det er ikke et særsyn - snarere måske hvis I faktisk har afleveret selvangivelse osv - Stick out tongueBig Smile

god vind med det vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)