Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank kan i anbefale?

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Harry P har ikke sagt noget om det

Det ved jeg ikke, der er skrevet mange bøger omkring ham, men har ikke læst dem endnu.

Men kan høre, at du er velviden omkring ham, så må hellere holde mig fra at citere ham igen.

Cookie - John Hannover:
at en lille

Så godt hvad du gjorde der. Skype-Wink

Og vil nu henvise til §8 i "slanteloven"

HÅbeR dU foRStår MiG, når jeg nævnte det med at bruge store bogstaver. Det er lidt irriterende at læse. Skype-Wondering

Mvh Allan

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Larsen Digital Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale Sparekassen Kronjylland efter 10 år i Danske Bank.

Det har været nemt at oprette personlige konti, driftkonti til min virksomhed samt kassekredit, lån til indskud i virksomhed mv. Gebyrerne er lavere end i Danske Bank og servicen væsentligt bedre. Min bankrådgiver har leveret en personlig, kompetent og hurtig service til UG hver gang.

 Tag eventuelt fat i Michael Hansen fra København City :)

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenni Larsen:

Jeg kan anbefale Sparekassen Kronjylland efter 10 år i Danske Bank.

Det har været nemt at oprette personlige konti, driftkonti til min virksomhed samt kassekredit, lån til indskud i virksomhed mv. Gebyrerne er lavere end i Danske Bank og servicen væsentligt bedre. Min bankrådgiver har leveret en personlig, kompetent og hurtig service til UG hver gang.

 Tag eventuelt fat i Michael Hansen fra København City :)

Hej Kenni 

Mange tak for anbefaling, jeg skal prøve at hive fat i dem!

God weekend :) 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været i Alm Brand i "mange" år. Yes

Både med privat og selskab. Uden at have betalt noget for det Wink

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jeg har været i Alm Brand i "mange" år. Yes

Både med privat og selskab. Uden at have betalt noget for det Wink

Hej Ib 

Det lyder meget billigt, og tak for anbefaling!

God weekend :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jeg har været i Alm Brand i "mange" år. Yes

Både med privat og selskab. Uden at have betalt noget for det Wink

sådan er det jo typisk for mange af os der har været i en bank i mange år. Jeg gir heller ikke noget, men ny kunder i Nordea vil skulle af med noget oftest- så vi gamle - ofte gode kunder, fredes generelt (til nu).
Man kan tilføje at alm brand er en god bank - som dog hang med r i vandskorpen for få år siden - og stadigt er på overvågning (og det kan man tage roligt hvis man ikke har over indskydergarantien stående) og - at det ikke altid har været sjovt at være medejer/aktionær (gået fra kurs 300 til 50 på 10 år) men det kan man jo også som kunde tage let på

Gennemgang fra finanstilsynet (ult 2015 mener ikke der er komment nyere( viser dog at banken (ud over den jo blev pålagt at afvikle en lang række engagementer tidl. ) forsat ikke har det så godt  Med teksten https://finanstilsynet.dk/da/Tilsyn/Vurderinger-af-finansielle-virksomheder/Vurdering-af-finansielle-virksomheder-2016/VU-Alm-Brand-Bank-AS-050216 

Bankens forretningsmodel er baseret på udvikling af og vækst inden for nye forretninger med privatkunder, operationel leasing og investeringsforvaltning og -rådgivning, værdipapirhandel og relaterede serviceydelser samt kontrolleret nedbringelse af en afviklingsportefølje. Afviklingsporteføljen består primært af udlån til erhverv, landbrug og ejendomme, og udgjorde pr. 30. september 2015 ca. 33 procent af udlånenes balanceværdi mod ca. 64 procent pr. 30. juni 2014.

Banken har en negativ og utilstrækkelig basisindtjening, hvilket gør den fremtidige udvikling i kapitalforholdene meget afhængig af konjunktursituationen. Banken skal derfor fortsat være særlig opmærksom på at skabe lønsomhed i den fortsættende forretning. Finanstilsynet gav banken en risiko-oplysning herom.

Det viser bare lidt om, at banker uanset hvad skal polstre sig for ellers kan ting gå rigtigt galt hvis vi får lavkonjuktur. Generelt er der ikke risiko i danske banker for indlåner under 700t

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Men nu består en virksomhed ofte af flere komponenter.

I Alm. Brand af forsikringer og bank m.m.

-      https://www.business.dk/finans/alm.-brand-ser-sig-ikke-gentage-fortidens-fejl


-     https://www.business.dk/finans/forsikringsboss-jeg-bliver-altid-spurgt-om-hvorfor-pokker-jeg-kommer-med-saa

 

det ændrer ikke min opfattelse af at hver komponent jo skal være drevet med reelt overskud - og det kniber for alm brand bank (og jeg er som ikke sikker på de ikke ville have været glade uden hvis de kunne vælge forfra) - og vi får se om Coop med samme sag - hidtil betaler “komponent” coop butik for eventyret.

At chefen støtter sin egen business og tanker er ikke voldsomt mystisk.

Det er nu ikke heller det som er mit point - det er blot at det er fjumset at mene banker tjener alt for meget eller at deres aktionærer bare hælder i sig. De har det godt NU - men efter alt for mange dårlige år - og vi (samfundet og iværksættere) skal ikke ønske os banker der ikke har top soliditet.

Jeg deltager blot ikke i hylekor om alt for store overskud -hverken hos banker eller malere - og anser slet ikke bankaktionærer som forgyldte set over bare en 8-10 års periode - snarere tværtimod - og jeg venter som heller ikke at udbytter forsætter i den klasse (og som nævnt er udbyttet i DDB bank ca 4% på den investering hver aktionær har foretaget + lidt kursstigning - herregud)


AT der er mange pengeinstitutter at vælge mellem (ca 70) og at nogen er som al brand osv - er helt klart fint

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nej jeg ønsker hellere ikke at mit pengeinstitut tjener for store overskud. Så kan det jo være tegn på det tager r.... på mig Wink

Og et stort pengeinstitut med store overskud og flotte bygninger. Kunne jeg aldrig drømme om Wink

Tror "sku" også at de forskellige mindre iværksættere m.m. er blevet for kloge til Den Danske Bank og Nordea m.m. Wink

Ser jer om efter lokale/regionale pengeinstitutter Wink 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er som du har forstået slet ikke enig - Pengeinstitutter skal tjene mange penge og ikke som flere små - hænge med røven i vandskorpen og dertil kommer at mange af de små som koster helt lige så meget som de store idag - og ofte har flere dyre filialer per omk krone end de store (der skærer ned)

jeg synes man skal se på kvalitet - Jeg vælger heller ikke regnskabsprogram eller forsikringsselskab eller andet - ud fra at de store skal trynes - men ud fra hvem der giver mig størst sikkerhed og kvalitet

Det kan sagtens være en lille bank - eller regnskabsprogram osv - hvis de er både bedst og billigst - men jeg ville aldrig fravælge noget jeg ellers synes var godt fordi jeg syntes de - eller deres aktionærer tjente for godt - en misundelse over deres succes - og indtjeningsformåen (som her er ret ny i øvrigt) - Det fatter jeg ikke

Jeg kunne fatte diskussion om 
Service
Rådgivninger eller mangel på samme
Netbank funktioner
god/dårligt tlf/tablet adgang/indhold
Hurtighed
Sikkerhed
åbenhed i forhold til API adgange/samarbejde med regnskabssystemer mm
Evt åbningstider hvis man har behov for filialer
24 timer adgang eller ?  Valutakonto - pris - overførselshastighed - rente på valutakonto
Hvidvask kontrol
Mulighed for crypto køb eller ikke sågar
Investor platforme - pc/mac/tlf/tablet hurtighed overblik - kurtage 

og meget andet - men tanken om at pengeinstitutter - eller hvem som helst andre - helst ikke må tjene noget stort- kunne give godt udbytte til investorer osv - er helt vild for mig. Så når et firma når en vis størrelse - så skal det gå i stå åbenbart - eller i det mindste holde op med at tjene penge - voldsom i et iværksætterforum synes jeg nok. 

Da jeg var international aktiv i mange lande - brugte vi HSBC som i oms ligger en del over DDB - og gør det i US$ hvor Danske gør det i DKK - men det skræmte os nu ikke væk - vi fik topservice - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)