Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud til kunder-Gratis?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg skal lige høre om hvad jeres holdning er til at skulle afgive tilbud til nye og tidligere kunder, indenfor entreprenør/nedbrydnings branchen.
Vil I kører, lad os sige, ca. 150km hver vej samt bruge hvad der svarer til én hel arbejds dag for at se på nogle projekter, som I MÅSKE ville kunne få? Altså der er er ingen garanti for at arbejdet bliver jeres. Ville I gøre det GRATIS??

Eller ville I tage, lad os sige, 1000kr ex. moms som så ville blive fratrukket arbejdets pris såfremt I får opgaven?

Fortæl meget gerne hvad I gør/synes og hvad branche det vedrører.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ganske vist i en anden branchen. Men jeg tilbyder et uforpligtende møde gratis, inden for hvad jeg synes er rimeligt. Max 50 km. Det skal jo også kunne betale sig. At kører til en potentiel kunde og bruge en hel dag. Eller sætte en max km og komme ud til, hvad 3-4 potentielle kunder istedet.

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 46
Fra  Bourbon Beans I/S Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har flere gange givet større mængder kaffe til virksomheder som var interesseret i at prøve kaffen for at se om det var bedre og billigere end det de havde nu. Det har betalt sig i det lange løb og det tror jeg tildels også kan være gældende i din branche. Vi bliver bedre og bedre til at finde ud af hvem der rent faktisk er ude efter et samarbejde fordi de har hørt om produktet fra andre kunder, smagt det eller andet og dermed slipper mere og mere for at "kaste penge ud af vinduet".

Det er naturligvis lidt anderledes for dig, fordi du bygger aldrig det samme to gange samme sted (forhåbentligt) - hvor vores produkt er mere ensartet og det ville give mindre mening for os at give "smagsprøver" til tidligere kunder, fordi vi har et nøje udvalgt sortiment af kaffesorter. Så det kan nok kun i en vis grad sammenholdes med dine nye kunder. Dertil vil jeg sige, at jeg tror det er helt specifikt for hvordan du har lyst til at fremstå og hvordan andre gør i din branche. Hvis alle andre af dine konkurrenter der er om buddet, opkræver penge for udarbejde et mere kundespecifikt tilbud, må det være en opvejning om det giver mening at levere den bedre service til dine potentielle kunder for en potentiel ordre. - måske nogle bestemte kunder mere end andre? 

Friskt ristet kaffe god -> bourbonbeans.dk -> Amino rabatkode: "iværkRABAT" (Gælder ikke faste leveringer)

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tror du må bide i det sure æble, og så brug den dag det tager, at besøge den mulige kunde, giv dem et tilbud, og medregn de omkostninger du har i forbindelse med kunde besøget i dit tilbud.

Der er stor konkurrence i din branche. Så hvis du tager betaling for kundebesøg, mens andre giver tilbud gratis, så tror jeg du vil skræmme kunder væk.

Evt. hvis muligt, så planlæg din rute og møde dato, og så se om du ikke også kan besøge andre kunder på vejen eller via omvej.

Tror ikke de er andre (eller mange) der gør som du tænker. Men kan godt forstå din frustration.

Muligvis, hvis det er et større projekt og i har travlt i forvejen, så sig til kunden, at det projekt de har, det kræver, at du måske må ansætter flere folk, eller flytte rundt på nuværende folk, fordi du har så rygende travlt, at det vil kræve at du må trække en arbejds dag væk fra et nuværende projekt, (ofte vil folk tænke, at hvis du har travlt, så er det fordi du og dit team er dygtige og derfor meget efterspurgt. husk bare ikke at sige dette for at spille kostbar :-) men du vil gerne komme og give et tilbud, men at det så beklagelig må kræve, at de betaler et X beløb for din arbejdes tid, et beløb du vil fratrække regningen, hvis i får kontrakten, eller også så om de kan vente lidt, til at du skal ud på de kanter i forvejen evt. for at besøge andre kunder samtidigt. Evt ugen eller 2 efter. Kommer and på hvor meget det haster, formoder haste opgaver er lettere at trække kunden i land.

Et spørgsmål som du kan stille dig selv er så også:

Søger du de nye kunder for at holde dig selv og dine medarbejder kørende? eller for at få en mulighed for at ekspandere? Eller begge overstående?

Men tvivler på at der vil være mange(nogen), der vil betale dig for at du kommer med et tilbud. Ved godt at sådan ser du ikke på det, dit tilbud er gratis, og det er bare den tabte arbejdsdag du gerne vil have dækket.

Desværre så vil kunden ikke se sådan på det. De ser bare at de får en regning, i forbindelse med dit tilbud.Og dermed er tilbuddet netop ikke gratis for dem.

Jeg arbejder selv som isolatør, dog har jeg intet haft med tilbud eller projekt anskaffelse at gøre. Så dette er bare min tankegang.

Men tror ikke at der er nogle af de firmaer jeg har arbejdet for, som ville tage betaling for sådan noget som dette.

Mvh Allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilføjelse.

Du kan også selvfølgelig også bare sige tingende som det er til kunden.

At du vil være nød til at tage en hel dag væk fra en eksisterende kunde, for at køre ud og besøge dem og muligvis ikke få kontrakten. Og dette vil for dig være en hel dag, hvori du ikke kan fakturere dine timer hos nuværende kunde. Bare vær ærlig og med en venskabelig tone over for dem. Dette kommer så and på hvor dygtig du er til at snakke med kunder i telefonen.

Muligvis dette kan gøres over for gamle kunder der kender dit og dit firmas værd.

Men tror ikke det vil gå over for potentielle  nye kunder.

Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit gode svar.
Du har nok ret, det er bare enormt frustrerende og der bliver brugt en pæn sjat penge på at afgive tilbud som oftest ikke giver afkast i sidste ende.
Det "normale" i min branche er også at man afgiver tilbud gratis men de fleste bruger blot tilbuddene til at forhandle hos andre entreprenører med :-(
Og det er klart at de store firmaer kan nemt tåle at smide et par tusinde eller mere afsted om ugen til at give gratis tilbud men som et lille firma er det hårdt for økonomien når det i sidste ende kun er 1 ud af 8 som giver afkast. Og ja, jeg ved godt at jeg så måske skal se på hvorfor man så ikke får opgaverne og grunden til dette er vores pris, som er realistisk således at kunderne IKKE får efterregninger(det bruger de fleste andre) men vigtigst af alt, så bruger vi megen tid på at alt bliver gjort miljømæssigt korrekt (ikke mange der gør).

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)