Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website -> Verificering af person via CPR, NemID eller andet???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

Jeg er i gang med et system hvor jeg på en eller anden måde bliver nødt til at være sikker på at de personer der opretter sig er dem de udgiver sig for at være.

Før i tiden kunne man hente oplysninger direkte via CPR hvis man betalte for det (så vidt jeg ved), men den mulighed kan jeg ikke finde mere. Måske på grund af alle de leaks der har været af cpr numre og tilhørende data. 

Nogen der kender til en mulighed hvor jeg kan kigge nærmere?

Troede NemID var en god erstatnng, men de har så vidt jeg kan forstå kun mulighed for at give mig et token af en art som jeg kan give videre til politiet hvis der opstår noget.

Jeg vil "bare" gerne vide om det navn og adresse folk har oplyst er korrekt her og nu og evt mulighed for at hente adresse ændringer hvis personen flytter. Og selvfølgelig kun fordi de har givet mig deres samtykke til dette.

Tak på forhånd for eventuelle løsninger/inputs :)

Mvh

Johnny

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes bare jeg læste et sted at der var lukket for det efter de sidste par leaks der har været og havde derfor slet ikke kigget der. Man skal passe på med bare at tro frem for lige at undersøge det :)

Tak for svar :D

Tilmeldt 6. Apr 18
Indlæg ialt: 26
Fra  -aps Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan validerer cpr via en matematisk formel og se om det er ægte. Hvis du laver dette i kombination med sms bekrøftelse har du god sikkerhed.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
validerer cpr via en matematisk formel

Det er modus 11- men den metode fungere ikke længere. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)