Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en app et aktiv? og hvilket selskab skal vælges?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Fra  GoPark Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Mine venner og jeg er godt i gang med opstart af en virksomhed - Vi har sammenlagt kapital på omkring 55 tusind. Med vores virksomhed følger en app, som vi selvfølgelig også skal have betalt. Vi har en aftale på 30 tusind, og det vil derfor sige at vi har 25 tusind tilbage. 

Nu er spørgsmålet bare, hvordan vi mest praktisk opstarter virksomheden, og hvilken type selskab vi skal vælge. Vi tænkte først og fremmest på at starte et ApS, da vi netop har kapital på godt 55 tusind, men størstedelen af de penge skal netop bruges på appen. Så nu spørger jeg jer, om en app kan registreres som et aktiv? Og hvordan starter vi op mest praktisk i.f.t betaling af appen? er det lettest blot at betale programmøren privat, eller skal pengene først igennem virksomheden?

Sidste spørgsmål: Efter opstart har vi som ejere løbende hensigt på at indskyde mere og mere kapital i virksomheden. Jeg kan dog forstå på mange tråde herinde, at hvis man som privat person ønsker at indskyde kapital i en allerede eksisterende virksomhed, så skal det registreres som et lån med lovpligtige markedsrenter osv. - Er det rigtigt, eller kan det gøres mere simpelt? 

Alle input er værdsat, og jeg håber i vil kigge på det - Fortsæt  god onsdag! :-D

Vh Emil

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I starter med at oprette jeres Aps med de 55 tusind, og betaler både oprettelses gebyr + lovpligtig arbejds skade forsikringer + betale programmøren for app'en.. så behøver I ikke at bruge jeres app, som et aktiv... Dog skal det lige nævnes at når I når under 50% af jeres oprindelige egen kapital, som I vil gøre her, skal I holde en ekstra ordinær general forsamling, hvorpå man diskuterer, hvordan at egen kapitalen kommer op igen (som for eksempel ved at udgive jeres app, og den bliver en success :) )..

Fra Virum
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 8
Fra  GoPark Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! det klargjorde en del. dennne generalforsamling, er det noget som formelt skal registreres at man har holdt, eller er det blot noget man tager en hurtig snak om med generalforsamlingen?

Ved du derudover hvordan man efterfølgende indskyder mere kapital i virksomheden som privat person, uden det går hen og bliver alt for besværligt?

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Generel forsamlingen skal registreres at den er overholdt, og alle ejere skal muligvis have 14 dages notis i forvejen, såfremt at dette står i enten jeres ejerbog eller stiftelsesdokument (jeg kan desværre ikke lige huske hvilken).

Det er forholdsvis simpelt at indskyde mere kapital i virksomheden, som privat persom.. Da man jo blot går ind og køber flere anparter. Dette skal dog registreres i ejerbogen og opdateres i de officielle registre).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tabt egenkapital (under halv) kræver en formel generalforsamling men den er jo som sådan let nok  den skal bare ligge i protokol og være underskrevet
En lille betænkelighed ved at stifte med 50 når det er forhåndsbesluttet at købe den app af jer og betale jeg løn  så I forhånds ved at der ikke er 50 t (I kan ikke få betalt appen skattefrit-  det vil udløse skat for jer personligt så løn eller eller på anden vis angives til skat) - Optage den til en værdi vil forudsætte I kan sandsynliggøre at den kan sælges til den værdi som minimum.

Ny kapital kan indskydes via normal kapitalindskud ganske som ved stiftelse og registreres i styrelsen - lån skal være med rente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)