Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Evaluering af hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Toys'N'Loot Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er lige så stille ved at være klar til sådan "officielt" at annoncere mit firma/webshop til verden, og nu vil jeg så blot høre jer erfarne folk hvad i synes om siden:

http://www.toysnloot.dk/

Indtil videre er alt 100% lavet af mig selv, og jeg har kørt learning by doing princippet fuldt ud, med stort set nul viden om webshops, wordpress, woocommerce, SEO osv da jeg startede, så der er garanteret MASSER af forbedringsmuligheder.

Produktkataloget er et kæmpe work in progress. Jeg har tonsvis af ting, især brugte, der stadig mangler at få taget gode billeder og blive lagt på hjemmesiden, og jeg har tusinder af mulige produkter hos mine leverandører, men det er stille og roligt på vej.

Selve funktionaliteten med at bestille, betale osv er testet af mig selv og min familie, og flowet kører så vidt jeg kan se helt korrekt og som forventet. Jeg er med på at bankoverførsel og PayPal ikke er den langsigtede løsning, og en reel betalingsløsning er noget der kommer så snart min erhvervskonto i banken er 100% på benene (det har krævet et bankskifte, så der er en større proces i gang).

Er der noget helt åbenlyst jeg ikke har tænkt over, eller ligner det en shop man kan finde rundt i?

Jeg er selv lidt delt omkring hvorvidt jeg skal:
Have Om Os eller Nyheder som forside.
Tilføje et mere detaljeret afsnit om mig som privatperson under Om Os

PS: Hvis nogle har lyst til at se hvad jeg har på lager, så har jeg en stand på Randers Sci-Fi Con her på lørdag den 14/4 ;)

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Velkommen til verden, som iværksætter. Jeg var lige inde og kigge på dit website.

For at give lidt brugbar feedback, så synes jeg efter min mening at der mangler lidt farve på din side. Evt. nogle inspirerende forside billeder som vækker interessen hos dine kommende kunder. Jeg synes du bør beholde siderne "om os" og "nyheder" - Men jeg ville nok lave en ny forside, som fanger kunderne. Efter min mening behøver du ikke skrive et detaljeret afsnit om hvem du er som privatperson, medmindre der er en vigtig historie bag.

Jeg håber du kommer godt fra start med din nye webshop - Tag gerne kontakt, hvis du ønsker at nå ud til en målgruppe via www.Legetoejsbutikker.dk

Mvh. Lasse

Find legetøjsbutikker i Danmark og se efter gode online tilbud på legetøj 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 56
Fra  Sarah fra Vissuel Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig :) 

Fedt at du prøver :) 

Jeg tror ærligt at dit logo og dermed hele din visuelle del af din kommunikation er helt forkert til sin målgruppe. Min mand er i din målgruppe og han ville ikke engang scrolle ned på siden eller lede efter et eneste af dine produkter, som han ellers ville drømme om at købe og savle over hvis han havde et sted at gøre af dem - han drømmer nok om dem alligevel, men det er en anden historie. Han ville desværre hoppe videre allerede ved glimtet af dit logo, fordi han ville være sikker på at du ikke har noget der vil passe til ham. Min mand er tegneserie og anime NØRD og ville passe SMACK ned i din målgruppe, min pointe er at du rammer helt ved siden af visuelt. Du ville altså skræmme ham væk i stedet for at lokke ham ind. 

 



Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Toys'N'Loot Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

sarahgraphics:

Hej med dig :) 

Fedt at du prøver :) 

Jeg tror ærligt at dit logo og dermed hele din visuelle del af din kommunikation er helt forkert til sin målgruppe. Min mand er i din målgruppe og han ville ikke engang scrolle ned på siden eller lede efter et eneste af dine produkter, som han ellers ville drømme om at købe og savle over hvis han havde et sted at gøre af dem - han drømmer nok om dem alligevel, men det er en anden historie. Han ville desværre hoppe videre allerede ved glimtet af dit logo, fordi han ville være sikker på at du ikke har noget der vil passe til ham. Min mand er tegneserie og anime NØRD og ville passe SMACK ned i din målgruppe, min pointe er at du rammer helt ved siden af visuelt. Du ville altså skræmme ham væk i stedet for at lokke ham ind. 



Hej Sarah - pudsigt, det er præcis det modsatte jeg hører fra alle de andre i målgruppen som jeg har talt med. Logoet er i øvrigt designet af en nørd/collector, der netop selv rammer præcis ind i målgruppen også.

Kan du på nogen måde komme nærmere på hvad præcis det er du føler ikke virker? For mig er "det rammer forkert" ikke særlig brugbart rent praktisk - du skriver også meget "du ville" og "han ville" - har han rent faktisk set siden og reageret på den, eller er det blot sådan du forventer han reagerer?

Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Toys'N'Loot Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Legetoejsbutikker.dk:

For at give lidt brugbar feedback, så synes jeg efter min mening at der mangler lidt farve på din side. Evt. nogle inspirerende forside billeder som vækker interessen hos dine kommende kunder. Jeg synes du bør beholde siderne "om os" og "nyheder" - Men jeg ville nok lave en ny forside, som fanger kunderne. Efter min mening behøver du ikke skrive et detaljeret afsnit om hvem du er som privatperson, medmindre der er en vigtig historie bag.



Hej Lasse,

Jeg har faktisk været enig et stykke tid mht forsiden, og jeg har nu lavet lidt rettelser, som jeg personligt synes forbedrer forsiden - en reel forside med en produktkarusel der både giver farve og bevægelse samt tydeligt viser what it's all about.

Jeg tænker jeg laver en kort info omkring hvem firmaet består af, da vi selv er samlere og dermed, forhåbentlig, får lidt "street cred" ved at vise at vi er "by collectors for collectors", agtigt - giver det mening?

I forhold til Legetoejsbutikker.dk så er jeg ikke helt sikker på det er den rigtige målgruppe jeg vil ramme der. Min målgruppe er jo reelt set voksne mænd og kvinder omkring de 35-50 år - alle os der plagede uendeligt om at få den nye He-Man eller den store Optimus Prime tilbage i 80erne.

Tilmeldt 6. Apr 18
Indlæg ialt: 26
Fra  -aps Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

sarahgraphics:

Hej med dig :) 

Fedt at du prøver :) 

Jeg tror ærligt at dit logo og dermed hele din visuelle del af din kommunikation er helt forkert til sin målgruppe. Min mand er i din målgruppe og han ville ikke engang scrolle ned på siden eller lede efter et eneste af dine produkter, som han ellers ville drømme om at købe og savle over hvis han havde et sted at gøre af dem - han drømmer nok om dem alligevel, men det er en anden historie. Han ville desværre hoppe videre allerede ved glimtet af dit logo, fordi han ville være sikker på at du ikke har noget der vil passe til ham. Min mand er tegneserie og anime NØRD og ville passe SMACK ned i din målgruppe, min pointe er at du rammer helt ved siden af visuelt. Du ville altså skræmme ham væk i stedet for at lokke ham ind. 

 

Er enig. Fokuser mere på produkterne end på logo.

Syntes også stadg siden ser ud som en amatør side, og der er god mulighed for at forbedre på detaljerne så du kan se proff ud.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flere skriver, trænger designet på siden til en kraftig opgradering - det ser meget lidt prof. ud.

Og så skal du have styr på HTTPS - siden kan tilgås både http://www... og https://www... Med canonical på begge dele er det 100% DC - duplikeret indhold, som hverken Google eller andre søgemaskiner kan lide.

Held og lykke!

Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Toys'N'Loot Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Tak for feedback, især mht HTTP/HTTPS, det havde jeg nok aldrig selv opfattet. Now to figure out how to fix that - jeg havde egentlig fået den opfattelse at Yoast SEO gjorde det helt automatisk..

Design er ikke noget jeg har råd/tid til at gøre så meget yderligere ved i øjeblikket, men jeg er da slet ikke afvisende overfor at skifte tema/design på et senere tidspunkt. Jeg kan dog ikke lave wholesale ændringer lige nu og her, dertil er tiden der simpelthen ikke.

I forhold til prof/ikke prof er det lidt svært for mig at se hvad det er der gør forskellen. Hvis jeg kigger på mine konkurrenter er det meget samme stil website (geekd.dk, rawpenguins.dk og aimshop.dk fx) - er det sådan at "vi" generelt i den her nichebranche bare laver dårlige websites, eller er der noget mere præcist der gøres forkert hos mig som de andre ikke gør?


Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fed side...

Selvfølgelig med plads til forbedringer. Men siden er ikke dårligere end så mange andre legetøjs sider med flotte billeder på barnets præmisser. Mange gange er det jo alligevel de voksne der sidder og kigger på legetøj og priser.

Din side henvender sig til folk på omkring 40-50 år. Ikke kun det, men også den alder. Derfor er dit design og Tilbage Til Fremtiden logo fint nok. Når først der kommer mere indhold og der bliver trimmet på siderne, så er siden helt fin.

Med hensyn til SEO kan du få en masse gratis links og information på nettet.

http://cykler.a24.dk/2017/07/29/gratis-seo-2017-tips-og-tricks/

http://tilbuds-cykler.dk/2016/10/11/seo-tips-og-tricks-linkbuilding/

Held og lykke med projektet.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes faktisk det er en god side, og jeg kunne også godt savne det gode gammeldags legetøj.

Jeg tænker dog umiddelbart at dine produkter godt kunne tåle lidt ekstra tekst i beskrivelserne så du får mere besøgende fra søgemaskiner. Der bør være 500+ på hvert produkt - og ja jeg ved godt det er rigtigt træls at skrive så meget :)

NB - hvis du gerne feks vil på Facebook reklamer, Google Shopping eller Pricerunner - kan det godt give god mening at bruge avecdo - hvor den første kanal integration altid er gratis (for altid) https://avecdo.com/ - åh ja og så er der en gratis kanal som hedder Snup.nu - hvor du kan få listet dine produkter gratis på Snup.nu der har mange tusinde besøgende månedligt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)