Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Persondataforodring - mindre virksomhed. Bedste løsning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle. .

Vi driver en mindre virksomhed med et par ansatte samt et par underleverandører, som samarbejdspartnere. 

Det store spørgsmål. Skal vi selv rode med, at få styr på GDPR - eller skal vi betale os fra det? 
Nogle bud ?


Hvem kan lave det for en overkommelig pris? Eller er det "selvstudie", og herefter selv ? 
Som jeg forstår det, så skal der strikkes en sikkerhedspolitik sammen, og hér tilføjes nogle hovedpunkter for hvordan vi gør dit og dat... ? 

Hvad har I andre gjort - eller gør? 

Eller er der noget jeg har misforstået - kan vi bare "køre videre" uden noget? 


Dbh

Simon 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

GDPR politiken vil være forskellig fra virksomhed til virksomhed og forudsætter både, at I har en politik om persondatabehandling og hvad det medføre, men også, at I får skolet jeres medarbejdere til, at forholde sig til den, så jeres adfærd afspejler jeres politik.

Min anbefaling er, at I får dannet jer et overblik over, hvilke persondata I opbevare og/eller behandler. Disse oplysninger er (men ikke begrænset til) navn, adresse, telefonnummer, E-mail adresse, skonummer, billede og en lang række andre ting. Det er dog kun personoplysninger, så en E-mailadresse på en virksomhed er ikke persondata. Det er vigtigt at være grundig i denne process. Hvis en person for eksempel sender en mail til din virksomhed og personens navn står i signaturen, så er det også persondata/personoplysninger.

Kort sagt, så skal du kunne sige, hvad du opbevare, hvor du opbevare dem, hvorfor du opbevare dem og hvordan du opbevare dem.

Du skal have hjemle til at opbevare hver af de personoplysninger du opbevare/behandler. Dvs. jura/lovgiving, nødvendighed eller samtykke.

Hvis datatilsynet kommer på kontrolbesøg, skal GDPR politiken kunne fremvises og efterprøves. Du skal have databehandler aftaler med dem der behandler data for dig. Det kunne eksempelvist være din hosting udbyder, teleoperatør, lønbureau, revisor m.m.

God arbejdslyst. :) 


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Simon F.:
Hvem kan lave det for en overkommelig pris? Eller er det "selvstudie", og herefter selv ? 


Glem det, du er alt for sent ude til at læse op på det og få styr på det selv inden 25. maj.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hæ hæ tak for den ene stjerne, sandheden er ilde hørt.

Men jeg mener det ganske alvorligt, det er for sent at nå at læse op på det, og implementere det inden 25. maj. Specielt hvis i ikke har juridiske kompetencer internt.

Du er nødt til at få professionel hjælp. Jeg er godt klar over at der her er tale om en lille virksomhed, så en direkte sammenligning med store komplekse virksomheder

kan man selvfølgelig ikke lave. Men jeg har kendskab til  større virksomheder der har arbejdet med nye Persondataforordning (GDPR) i mere end 3 år!

Held og lykke med det.


Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har været involveret i en række GDPR projekter og mine oplevelser er meget blandede. Nogle betragter det som et gigantisk projekt, mens andre undervurdere det kraftigt og blot låser døren til kontoret når de går ud. Det ligger ofte et sted der imellem, men Simon driver en industri virksomhed (så vidt jeg kan se), så personoplysningerne må alt andet lige være relativt begrænset. Dermed ikke sagt, at der ikke er nogen, for selvfølgelig er der det, men det er bestemt ikke umuligt at være nogenlunde godt klædt på til 25. maj, hvis han går igang nu.

Personligt tvivler jeg på, at der er ret mange virksomheder, som overholder hele forordningen pr. 25. maj, men det betyder jo ikke, at man ikke skal stræbe efter det. :)


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen 

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Som Kristian er inde på, så er der ikke en formel der passer alle. Men hvis i begynder med hans råd, så er i igang.

Vi er en hosting virksomhed og har udnævnt en DPO, som har sat kursen hos os, samt sikret at der på forkant er lavet aftaler med alle relevante parter. Derudover har vi ydet støtte og afholdt seminarer for egne kunder. 

Jeg har lidt materiale og står gerne til rådighed, til en snak omkring det hele hvis du vil have lidt sparring. Så kan det være udgangspunktet for at du selv går i gang, eller at vi bidrager til at få jer på rette kurs.

Du kan fange mig på dm@it-hotellet.dk eller 40789905

Vh Danny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)