Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen!

Jeg har et spørgsmål (Surprise) :)

Jeg har fundet mig en leverandør i England og vil gerne lige være helt sikker på moms reglerne.

Priserne er vist uden VAT/Moms på deres side, da jeg kan være lidt tungnem håber jeg nogen vil hjælpe mig med at opstille det som et regnestykke!

Hvis jeg køber en vare fra min leverandør uden moms til 200,- og jeg sælger denne på min webshop til 300,- med moms til dansk kunde, hvordan foregår det så rent moms mæssigt, hvad lyder min fortjeneste på?

Hvis jeg har forstået det rigtigt siger man så ikke 25% på de 200 bliver 250,- og jeg sælger varen til 300,- af de 300,- er der dansk moms på som udgør 75,- Hvoraf jeg så får 25,- tilbage i moms da denne er forskellen på køb og salgsmoms, så jeg ender med et overskud for min vare på 25,- som der så skal svares skat af. Er dette korrekt eller er det helt ude i hampen? :)

Ydermere kigger jeg på en anden leverandør fra Sverige, vil der være nogen fordel bortset fra fragten ved at vælge denne fremfor England? Nu tænker jeg mest på den kommende Brexit og hvilken betydning denne vil have for mig?

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Casper Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal som momsregistret glemme alt om moms - Du betaler ikke moms ved køb fra udlandet og betaler du moms fra DK så får du den moms igen. Den moms din kunde betaler dig er din KUNDES omkostning (hvis ikke din kunde er momsregistreret) og ikke en del af din pris eller din fortjeneste eller skat eller noget som helst

Du skal tænke UDEN moms med alt. Du køber for 200 kr og sælger så for 240 kr ex moms (300 kr med moms) og du tjener så 40 kr - altid salg minus køb uden moms = fortjeneste

Om Brexit kommer til at betyde told fra UK aner ingen idag - og det varer givet et par år mindst - så vent med de tanker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt! Tusind tak for svar, så forstår jeg meget bedre :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)