Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance terapeut / Kunstner i udlandet og skattepligtighed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej .. håber nogen har lidt erfarring!!

Er blevet kontaktet af en tidligere klient, med muligheden for en invitation til udlandet ( Canada eller Chile ) som terapeut og kunstner for en periode af 1 - 3 måneder. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg forholder mig til den eventuelle indtjæning / skattepligtighed under opholdet; om skattepligtigheden vil være i Danmark eller landet hvor arbejdet bliver udført ? 

Jeg er i DK lige pt. i et lønmodtager forhold kombineret med freelance aktiviteter uden cvr nummer.

MVH

Jakob

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

og formentlig skal du have arbejdsvisa for at komme ind og arbejde 2-3 mdr begge steder - i f.eks USA er det hylevanskeligt at få arbejdsvisa generelt men kender ikke de to lande

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for denne tilbagemelding !!... Super tak !

Nu kikker jeg lige materialet igennem, men kan forestille mig at det næste spørgsmål så kommer til at omhandle fradrag for flybillet og evt. udgifter til ophold og forplejning som honorar modtager.

Kender du umiddelbart til dette ?

Endnu engang mange tak !

Jakob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob.Ann:

Tak for denne tilbagemelding !!... Super tak !

Nu kikker jeg lige materialet igennem, men kan forestille mig at det næste spørgsmål så kommer til at omhandle fradrag for flybillet og evt. udgifter til ophold og forplejning som honorar modtager.

Kender du umiddelbart til dette ?

Endnu engang mange tak !

Jakob

der er ikke facitliste - Ligner det mest sjov eller uddannelse - eller ligner det en helt regulær opgave for at få overskud ud af det samlet og ikke bare et længere udenlandsophold dækket, ja så vil der kunne være fradrag for rejseudgifter - men er der længere tid i det, så er det vel ikke som sådan en rejse men et job du tager i udlandet og det må du så selv rejse til lige som du ikke vil kunne trække din mad fra - den skal vi jo alle have trods alt

Jeg ville ikke forvente store fradrag (faktisk ingen) for tilrejsen osv og opholdet kan jeg sige ud fra din beskrivelse og ville ikke gå ud i det uden bindende svar fra skat, hvis rejse og madfradrag er af betydning for konceptet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)