Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvskabskapital IVS til APS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino


Jeg har et IVS som skal omskiftes til et APS

Der er blevet lavet en generalforsamling til nye vedtægter som vi har sendt ind til erhvervsstyrelsen. 

Jeg kan se på proff at selvskabskapitalen er ændret til 50.000 men virksomheden står stadig som et IVS. 
Er der noget jeg mangler at gøre for at ivs'et ændre sig? 

Med venlig hilsen 
Martin 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg vil antage at du mangler en erklæring fra en godkendt revisor. Man kan ikke selv lave en omdannelse, det kræver en erklæring og dermed også undersøgelser fra revisor, om hvorvidt kapitalen er tilstede. Det lyder til at du blot har registreret en kapitalforhøjelse.

Mvh. Anders

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - det virker som du mangler en revisorerklæring (ville også have været krav ved nystiftelse af ApS blot i så fald let hvis kun bekræftelse af cash)
I toorien kunne I jo godt tilføre kapital via generalforsamling og alt - på 50.000 men have haft et kæmpeunderskud og gæld og negativ egenkapital - så derfor krav om erklæring
Du kan læse om omregistreringen her (i princip kan man være et IVS med 1 mio i kapital - det får man ikke navnet ApS af)

https://johnhannover.blogspot.dk/2017/05/omdanne-ivs-til-aps.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)