Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - Profit-dreven budgivning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står i den situation at jeg gerne vil skifte over i en mere profit optimeret tankegang ifht budgivning i adwords.

Jeg synes dog ikke nogle af de løsninger google tilbyder er særlig attraktive, f.eks. at byde efter CPA eller ROAS.

Mit problem ligger i, at transaktionerne fra kunderne varierer pga forskellige priser, og jeg vil ligeledes gerne finde det optimale bud på mine søgeord, uden at byde for meget og derved miste profit selvom omsætningen øges. 

Jeg har søgt, søgt og søgt og har pt. kun kunne finde en approach hvor man byder på søgeordniveau ud fra ROI og pris elasticitet på det givne søgeord(f.eks. ved brug af googles egen bud simulator).  

Har I nogle gode forslag til hvordan at man laver profit-dreven budgivning? :) 

På forhånd mange tak

- Kim

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Fra  oscargilbert.dk Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er din profitmargen? 

Hvis den er flad, kan du godt regne baglæns fra ROAS (kolonnen "Konv. værdi for alle konv./pris")

Har du forskellig margen på dine produkter?

Så kan du enten forsøge at beregne en gennemsnitlig ROAS.

Ellers kan du tilføje en etiket med din ROAS-target til hvert søgeord, og så lave manuel CPC, hvor du budjusterer efter din target ROAS til hvert søgeord. Gør dig selv den tjeneste at lave nogen intervaller på dit ROAS, så kan du filtrere efter etiket og budjustere. Ellers kan du også bare lave "høj margen", "mellem margen" eller "lav margen. 

Som sagt kender jeg ikke kompleksiteten af dit setup.

Tilmeldt 17. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar

Mange tak for svaret

Jeg tænker umiddelbart problemet med ROAS er at den kun viser min omsætning, men hvis jeg vil stræbe efter at maximere profit, er det måske ikke ROAS jeg skal tage udgangspunkt i?  

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Fra  oscargilbert.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er jo derfor jeg spørger til din margin?

Først beregner du Avancen = Omsætning - indkøbspris

Derefter skal du lave en ROAS baseret på din avance

Eksempel

Produktpris: 1000 kr

Indkøbspris: 500 kr

Hvis du så vælger en target ROAS på fx. 5 ser regnestykket sådan her ud:

Target CPA = (1000 kr - 500 kr) / 5 = 500 kr / 5 = 100 kr.

I dette tilfælde kan du sætte en label på dit keyword (eller annoncegruppe, afhængig af hvordan du budjusterer), der fx hedder "CPA=100 kr".

Så budjusterer du manuelt, på en måde så du sigter efter en CPA på 100 kr. 

Giver det mening?

Tilmeldt 17. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det giver rigtig god mening. Jeg takker mange gange for det uddybende svar! :)

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Fra  oscargilbert.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lidt. :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)