Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning omkring salg af tøj som privat person

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.
Jeg har fået et tilbud om at købe en masse tøj billigt, da jeg har handlet meget med tøj før, men aldrig i en så stor en grad, så ville jeg høre jer om der er nogle juridiske ting som jeg skal være opmærksom på. Og om det overhovedet er tilladt som privat person og sælge så meget, og evt hvad der er af alternativer.
Det er omkring 15.000 stykker tøj, og forventer på at have en omsætning på MAKS 2.000.000. Som sagt så foretrækker jeg at holde det som privat person da jeg er studerende, og ved at det ville tage masser af tid bare at sælge tøjet, så vil gerne undgå at bøvle med cvr, skat osv.

VH

Mathias

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan du forvente at have en omsætning på en maks. beløb?

Personligt, så ville jeg ikke have noget imod bøvl med Skat i dette tilfælde.

Hvis jeg havde en omsætning for 2 millioner, så skulle jeg nok have råd til at betale en advokat/revisor mm.

Tror bare at du skulle droppe det "tilbud". Og fortælle hvad denne vares "minimums" omsætning vil være.

Hvis jeg tager fejl, så beklager jeg, men enten så er du, eller den, der lover dig en omsætning op til 2 millioner, fuld af bullshit.

Ligegyldigt hvad, så er dette ikke hvad du skal fokusere på som studerende.

Fokusere du hellere på dit studie og de søde piger som du delere studie med.

Mvh Allan

Tilmeldt 25. Mar 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne kontakte mig på: shopwestraven@yahoo.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

MathiasL:
Det er omkring 15.000 stykker tøj, og forventer på at have en omsætning på MAKS 2.000.000. Som sagt så foretrækker jeg at holde det som privat person da jeg er studerende,

Naturligvis kan du ikke holde det privat, det siger da sig selv! Har du en omsætning på over 50.000 DKK indenfor en 12 måneder periode skal du moms reg. ergo bliver du erhvervsdrivende.

I øvrigt skal du betale skat af all din fortjeneste.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du omsætter for mere end 50.000 kr. inden for 12 måneder, skal du momsregistreres.

Alt salg/fortjeneste under 50000 kr. skal der også laves regnskab på, og overskud er skattepligtig og skal angives på din selvangivelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne sælge som privatperson men skal følge samme returrejsen og andet som alle andre virksomheder da du reelt er virksomhed, bare uden registrering. Det er samme skattemæssigt - fuldt regnskab og alt
Så der der det med omsætning, for så snart du forventer at omsætte for 50.000 kr på nogen 12 mdr periode så SKAL du momsregistreres  og dermed jo have CVR - nu bare med moms og stadigt - regnskabspligt og skat af al fortjeneste

Der er ikke forskel på bøvlet for en CPR og et CVR i det du beskriver - ud over moms bliver en lille ekstra krølle da du SKAL registreres ved de tal

Pas nu på det ikke er kopivarer, paralelimporterede varer eller andet du brander fingre på

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)